morgen voor de derde keer op rij naar de gyn...

A

Anoniem

Guest

Snap er helemaal niets van....

Na twee maanden net te laat geweest te zijn voor de samenlevingstest op dag 14, dit keer een afspraak gemaakt voor dag 11. Wel een rare cyclus, temperatuur normaalgesproken rond de 36,5, nu niet lager dan 36,7 of 36,8... Dag 11 (afgelopen vrijdag) geweest, alles nog rustig, slijmvlies te dun, follikels te klein, dus vandaag, da 14,  weer terug, slijmvlies beetje helder, beetje troebel, maar nog te dun en met die follikels leek weinig gebeurd te zijn. Heb wel koorts gehad van het weekend... goed getimed...  (zat er waarschijnlijk aan te komen, vandaar die hoge temperaturen... vanochtend overigens weer 36,8 na twee ochtenden over de 37...) Overigens waren er nu wel zaadcellen te zien, maar die lagen stil... dus de zuurtegraad was weer niet goed !

Voor de zekerheid bloed laten afnemen, progesteron gehalte niet hoog genoeg om aan te tonen dat ovulatie al geweest is, dus al met al een heel raar beeld, heel onduidelijk met heel veel tegenstrijdigheden. Toch wil de gyn persé dit onderzoek succesvol hebben afgerond voordat verder wat gedaan wordt.

Ik heb wel eens een cyclus van 38 dagen gehad, maar dat is hééééél lang geleden. Verder al weer ruim 2 jaar tussen de 26 en hooguit 32 dagen, erg raar dus !!!

Ze wilden eigenlijk woensdag weer kijken, maar snapten ook wel dat ik niet weer een maand wil wachten, dus toch maar morgen weer terug, de derde dag op rij dus ! Zit niet te wachten om weer te gaan, maar is voor een goed doel moet ik maar denken, en ach... zoals ik al zei tegen de gyn..."als alles eens gemakkelijk zou gaan, had ik inmiddels al twee kinderen gehad"

Ben het alleen zo zat, die onderzoeken, wil graag dat er nu wat gaat gebeuren !! (ongeduldig, hè??)

Iemand misschien enig ervaring met deze rare toestand??

Hoi,

Heb er geen ervaring mee, maar heb toch wel met je te doen. Blijven volhouden!!!!

Gr Roelien

Hi meissie,

Wat een gedoe ja. Ik heb ook geen ervaring met jouw situatie. Ik weet zelf nog wel dat ik al vond dat het lang duurde voor we uiteindelijk na het instappen van de MM met IUI konden beginnen... ca. 9 maanden.. maar er werd wel vooruitgang geboekt.. elk onderzoek werd afgerond zodat de volgende stap kon worden genomen. Als je nu zoals jij blijft hangen bij de samenlevingstest... tja dat is natuurlijk wel erg frustrerend. Maar ik snap de gyn ook wel dat hij hier wel de uitslag van wil hebben, straks mist hij hier iets waardoor het vervolg niet goed wordt ingezet. In elk geval goed dat je niet het risico nu loopt dat je net een dag te laat komt. Ook volhouden daarin hoor. Een maand is voor hun misschien gewoon 30 dagen, ach zo voorbij, voor jou duurt het een eeuwigheid!
Nou hoop dat je nu snel verder kunt.
Geef de moed niet op he.
Heel veel succes en sterkte.

Liefs Scorpy

Nou daar ben ik weer, ik ga er maar een gewoonte van maken... naar de gyn bedoel ik... want donderdag mag ik weer. Ik sla nu maar eens een dagje over... als dit nu dé dag is, ga ik wel heel hard gillen  dat begrijpen jullie zeker wel...

In ieder geval was er sinds gisteren wel wat gebeurd, slijmvlies was weer wat helderder, genoeg zaad te zien, maar allemaal erg rustig. Verder waren er twee follikels goed te zien, waarvan de één nu bijna 3 mm gegroeid sinds gisteren. Zou dit dan toch gewoon een lange cyclus zijn, die ik al twee jaar niet meer gehad heb???

In ieder geval durfde de gyn het aan om me pas donderdag weer terug te zien, dan gaan we waarschijnlijk ook weer bloed prikken. Ach, krijgt mijn vent ook weer een avondje rust...

Duimen jullie met me mee dat ik nu niet weer net te laat ben?? Zou wel heel erg zijn, hè, na drie SH op een rij...

groetjes !!

Hoi,

Ik moest vorige week voor de samenlevingstest en toen hoorde ik al van jou dat het niet in 1 keer raak hoefde te zijn. En ja hoor, ik had ook net een tempstijging gemeten 2 dagen voordat ik de afspraak had.
Er was dus op de echo ook geen rijpe follikel meer te zien. Ook kon de gyn helemaal geen zaadcellen terug vinden...

Ook is het zaad getest van m'n vriend, ik dacht 40 procent goede zaadcellen, maar slecht 3 procent beweeglijk (bij 10 is het nog goed).
Het hoeft nog niks te zeggen, want die kwaliteit schijnt nogal op en neer te kunnen gaan, zei de gyn....

Nou hoop dat het de volgende keer goed is, dan kun je verder!! Wij zitten dus ook nog even vast...
Ik moet terug komen op de 15de dag van mijn volgende cyclus en dan wil hij me ws. om de dag zien... (en vandaag moest ik bloed laten prikken voor mijn progesteron)

Succes !! Groetjes jelka

Ha Jelka,

Jammer zeg, dat je inderdaad te laat was. Tja, het is geen vervelend onderzoek, maar om het nou mijn hobby te noemen...

Verder is het verplicht klussen (bijna) elke dag ook geen lolletje... maar het is eindelijk gelukt, dus hebben we even rust !
(zie mijn nieuwe berichtje)

Hopelijk lukt het in jouw volgende cyclus ook !

knuffel

Terug
Bovenaan