Morgen weer een echo

Hoi allemaal,

Ik zit een beetje in spanning voor morgen. Ik krijg dan voor de 2e keer een echo. Je zou zeggen leuk, maar ik ben zo bang dat het weer mis is. Ik heb in december een miskraam gehad, daarna 2x ongesteld geworden en dus nu zwanger. Twee weken terug had ik 8 wkn en 5 dgn moeten zijn, maar het bleek toen maar 7 wkn en 2 dgn te zijn, het hartje klopte wel, maar dat deed het in december eerst ook. Echter als ik dan terug ga kijken kan die 7 wkn echt niet, want dan zou ik met 3 weken al positief getest hebben! De verloskundige vertelde dat ze tegenwoordig niet meer voor de 10 wkn mogen meten, dus vandaar nog een echo, weet iemand waarom niet? Ik moet ook precies weten hoever ik ben aangezien ik met 12 wkn naar de gynaecoloog moet voor een extra echo ivm een cmv infectie.
Sorry voor het verhaal, ik moest het even kwijt.
 
Wat bedoel je met voor de 10wk niet mogen meten?Bedoel je daar echo mee?
Wij hadden namelijk eerste echo met 6wk,2de 8wk,10en 12wk.
 
ik denk dat ze daar mee bedoelen dat tussen week 10 en 12 de meest exacte " leeftijd" van het embryo kan worden bepaald en de meting t meest nauwkeurig In week 6/7/8/9 is t denk minder nauwkeurig. Vergeet niet dat t dan ook nog erg klein is. 1 mm ernaast brengt een andere uitslag.

Ik denk dat je je daar niet zo druk om moet maken. Ik denk echt dat ze t nu gewoon nog niet nauwkeurig kunnen meten (ik ben ook 3/4 dagen eerder uitgerekend dan ik zelf dacht (en ik weet wanneer mijn eisprong heeft plaatsgevonden via testen).

Morgen weet je meer. Succes!!! Ik hoop dat ze je dan kunnen geruststellen en anders vraag er gewoon naar en zeg dat je onrustig wordt als je iets niet snapt. Vinden ze heel normaal.

 
hoi
ik heb in 2003 een miskraam gehad en ben nu weer zwanger moest snel heen en ons ukkie was toen 5 weken en 3 dagen en toen hebben ze ons ukkie al gemeten en snap dat je onzeker bent ik ben nu 19 weken en 4 dagen en ben nu zelfs nog onzeker succes morgen

groetjes tamjoh
 
he meis, ik had het ook ik dacht ben 5 weken zeg maar ga naar de gyn zegt ze nou zie nog niks dus denk 4 weken, 2 weken later terug komen, was ik volgens hun 6 weken en was eind oktober uitgerekend ergens in 26 oktober,

ik ga naar de verloskunundige week later was ik volgens haar 8 / 9 weken en was ik begin november uitgerekend, daarna 2 weken weer terug voor termijnecho blek toen al 11 weken tezijn hahaha, dus van jou snap ik jij gaat achter uit in je aantal weken , ik kreeg ze erbij zo kwam ik snel aan me 12 weken.

dus echo's is alleen maar goed en leuk, ik kreeg bij mijn dochter bij elke bezoek een echo tot aan het ein, dus heb ze allemaal ingeplakt. heb nu de zelfde verloskundige dus ben benieuwd.

s6 ermee
 
Ik begrijp wel dat ze liever niet meer meten voor 10 weken. Het kindje is zo klein dat je er snel een aantal mm naast zit. En die paar mm's zijn wel veel dagen/weken bij elkaar. Dan maak je je als moeder dus wel zorgen zoals bij jou het geval is.

Ik heb het met mijn zoontje ook gehad, eerst een week te kort voor mijn zwangerschapsduur, toen teruggekomen en toen was hij in 3 "kalenderweken" tijd 4 "meetweken" gegroeid. Het had dus gewoon te maken met niet goed kunnen meten toen ze het voor de 10 weken zwangerschap deden (tweede echo was met 11.5 week).

Het is makkelijk gezegd om je geen zorgen te maken met jouw achtergrond van miskramen maar toch....zie het niet te somber in.
 
Echo gehad, alles zag er goed uit. Het verschil is nu 8 dagen ipv 10, maar de verloskundige vond het zelf ook raar dat ik dan al met 3 wkn een positieve test had. Hij denkt dat mijn kindjes wat later een groeispurt maken. Gisteren ook maar meteen het ziekenhuis gebeld om de afspraak een week later te zetten, was niet nodig volgens de assistente. Ik snap het niet meer, als ik moet gaan ben ik pas 11 wkn en geen 12, terwijl ze de vorige keer zeiden dat het pas met 12 wkn kon. Ach ja het zal wel, anders gaan we gewoon nog een keer extra.
 
he meis fijn dat alles goed gaat, en ja vind ook vreemd, maar mijn gynocoloog waar ik eerst liep ( ben na 3 keer daar geweest daar naar de verloskundige) en die zei ook al je kan met 3 weken al testen aangezien ze toen ik voor de eerste echo moest niks zagen dus was nog maar 4 weken zei ze, dus dat snap ik ook niet maja belangrijkste is dat je zwanger bent en komt vanzelf wel hoever je bent.

ik had zo iets oke iedereen zegt anders houd ik de kortste tijd aan dus als de 1 zegt 4 de ander 5 en de ander 3 houd ik de 3 weken aan, dan kan je beetje denken wanneer je voorbij de 12 weken ben, en komt vanzelf wel hoever je echt bent.

s6 ermee, en trouwens ik heb de termijnecho bij de verloskundige gewoon gehad en dat was al met 10 weken dachten ze maar bleek 11 weken tezijn, dus komt goed

s6 ermee en laat wel weten zijn heel erg benieuwd.
 
Terug
Bovenaan