Morgen weer naar het ziekenhuis...

Hoi dames,

Hier even een update over m'n borstontsteking/abces.

Afgelopen maandag ben ik weer in het ziekenhuis geweest en daar hebben ze zonder echo weer geprikt.... vervolgens moest ik woensdag terugkomen in een ander ziekenhuis, waar ze met een echo opnieuw een prik hebben gedaan, kwam behoorlijk wat rotzooi uit (35 cc) helaas was de holte waarin het abces zit zo groot (ongeveer 5 cm) waardoor ze het met alleen prikken niet leeg kregen. Daarom moet ik morgen weer terug komen en gaan ze het met een drain proberen... hierbij verdoven ze alleen de huid, omdat ze een grote naald gebruiken om de drain in te brengen... het lijkt me niet echt een prettige ingreep, maar ik hoop zo dat het hiermee opgelost wordt en ik niet alsnog onder het mes moet. De zenuwen lopen nu aardig op... ik moet om 8:45 uur in het ziekenhuis zijn en heb gelukkig een rustgevend tabletje gekregen, hoop dat het helpt!

Verder vandaag een lactatiekundige over de vloer gehad, met haar heb ik een afbouwplan voor het kolven gemaakt... ik wil niet nog een keer het risico lopen op een borstontsteking met abces en een goed gevoel over houden aan de borstvoedingsperiode.

Duimen jullie voor me morgen?! Hoop dat ik straks nog een beetje kan slapen.

Joep maakt een hoop goed trouwens, hij is mijn zonnetje :)

Lfs,
Juutepetuutje

Hey juutje,

spannend morgen! Ik ga zeker voor je duimen en hoop dat je lekker slaapt vannacht. Heel veel sterkte en groetjes aan Joep.

Hè gatsie! Ik hoopte zo voor je dat het met de nieuwe kuur en het aanprikken alweer beter zou gaan! Dat klinkt het echter nog niet naar. Balen! Ik zal voor je duimen!

Mijn borstontsteking is volgens mij helemaal weg. Antibioticakuur was pas gisteren klaar. De borst blijft wel wat gevoelig voor klontjes etc. Ik wilde eigenlijk net zoals jij gaan afbouwen, maar dat durf ik nog steeds niet aan. Matilda is de laatste week ontzettend hongerig. Ze slaapt geeneens meer door. Beetje minder, want ik ben er mega moe van aan het worden, maar daardoor leegt ze wel mijn borsten goed. Hulpvaardig van haar hè?!

Heel veel succes straks!!!

Hoi meiden,

Thanks voor jullie lieve reacties! De behandeling is goed gegaan, de arts heeft via een klein sneetje in mn borst een drain ingebracht en daar kwam nog zo'n 120 cc vocht/pus uit.... sorry voor het vieze praatje. Heb weer voor 10 dagen een kuur voorgeschreven gekregen en moet maandag terug komen voor controle. Hoop dat het nu echt allemaal weg is.

v.w.b. het afbouwen, ik vind het super lastig... ben vandaag op advies van lactatiekundige begonnen met 20 cc per borst minder afkolven, maar dat begin ik nu al aardig te voelen.... hoe moet dat dan wel niet als je een hele voeding laat vallen....

@Jippi, fijn dat je ontsteking over is!! Ik snap heel goed dat je huiverig bent om te gaan afbouwen en balen dat Matilda zo hongerig is... maar zeker hulpvaardig, dat dan weer wel haha ;-)

Hoi juutepetuutje,

Beetje een late reactie.. maar bij mij is de ontsteking nu gelukkig over.
Afgelopen donderdag weer controle gehad bij de chirurg en moet in nov weer terug komen voor een echo en mammogram.
er zit nog wel een kleine verdikking maar hopelijk trekt dat ook helemaal weg.
Nee ik geef geen borstvoeding dus ook bij mij maakte het niets uit wat ik kreeg.
De eerste kuur die ik heb gehad was floxapen maar die sloeg niet aan en heb via de EH amoxicilline voorgeschreven gekregen en die heeft gelukkig goed geholpen... Ik hoop voor jou dat je ook snel van de klachten af zult zijn want lekker is anders.

lfs aukje

Terug
Bovenaan