Morning after en toch zwanger

<p>Lieve dames,</p><p>Ik ben momenteel 7 weken zwanger. Toen ik ovuleerde in augustus had ik een morning afterpill genomen omdat ik in paniek raakte en bang werd. 3 uur later had ik diaree. Nu ben ik uiteindelijk dus alsnog zwanger waar ik vrede mee heb. Maar ik begin mij af te vragen of het invloed kan hebben op mijn zwangerschap... ik ben namelijk bang voor een toekomstige miskraam. Aan de andere kant weet ik niet 100% zeker of ik die dag een eisprong had. Hebben jullie enig idee of het invoeld kan hebben op mijn zwangerschap? Heeft iemand toevallig hier ervaring mee?</p><p>(Dont judge me pls)  </p>

Dit lijkt me echt iets voor een huisarts of verloskundige om antwoord op te geven. Die zou ik gewoon even bellen morgenochtend.

Ik zou ook even de huisarts bellen sowieso. Die kan vast betere uitleg geven. Dit vindt ik namelijk op anticonceptie.nl, ze gaan echter niet in op  mogelijke gevolgen of iets dergelijks: 

Er blijft altijd een kleine kans op zwangerschap aanwezig. Deze vorm van noodanticonceptie stopt of vertraagt waarschijnlijk de eisprong of voorkomt de innesteling van een bevrucht eitje. De morning-afterpil is echter niet meer werkzaam als de innesteling van de bevruchte eicel al is begonnen. Is je menstruatie meer dan 5 dagen te laat? Heb je last van abnormaal bloedverlies? Of heb je in dezelfde menstruatiecyclus al eens eerder onbeschermde seks gehad? Doe dan een zwangerschapstest. Een morning-afterpil werkt namelijk niet zo goed als reguliere anticonceptiemethoden. Blijk je toch zwanger na inname van de morning-afterpil? Dan is het zeer belangrijk dat je jouw huisarts hiervan op de hoogte stelt.
gewoon bellen dus denk ik, dan heb je het snelste een betrouwbaar antwoord.  

Terug
Bovenaan