Morning after pil, toch zwanger?

<p>Hi meiden, ik heb een dillema en hoop dat jullie mij wat info kunnen geven. </p><p style="text-align: center;">Ik heb met mijn vriend onveilig seks gehad. Binnen 48 uur morning after pil geslikt. Precies 7 dagen later een bloeding gehad. Dat duurde 4 dagen en was ook best veel, net menstruatie. Ik kreeg ook last van pijnlijke borsten. Dacht dat het misschien een bijwerking is door de pil. Alleen die pijn is tot nu toe nog niet weg. Ik ben op dit moment 1 dag voor nod en sinds 2 dagen met vlaggen misselijk. Vandaag een test gedaan, en eerst leek het negatief, maar 10 min later zag ik wel een wazig streepje. Kan dit een indroogstreep zijn of is er kans dat ik toch zwanger ben? Die streep was uur later veel duidelijker.</p>
 
De morning-afterpil is geen garantie dat je niet zwanger wordt. Maar het kan ook je hele cyclus in de war schoppen. Ik n bij twijfel kan je lijf rare dingen met je doen, waardoor je kunt denken dat je zwanger bent. 


Een streep na de afleestijd is geen betrouwbaar resultaat en kun je dus eigenlijk niks over zeggen. Ik ben bang dat het enige wat erop zit is om over 2 dagen opnieuw te testen met ochtend urine. 
 
Helemaal eens met wat hierboven wordt genoemd. Aflezen na de aangeven afleestijd geeft geen betrouwbare resultaat. Inderdaad na een paar dagen weer even proberen, je kan wellicht dan een digitale test proberen.
Je kan ook altijd even je huisarts raadplegen.
Volgens mij zitten er behoorlijk wat hormonen in de morning afterpil en die kunnen voor verschillende symptomen zorgen, dus pijnlijke borsten en late menstruatie hoeft nog niks te zeggen in dit geval.

Succes!
 
Maar als je al een menstruatie hebt gehad hoe kan het dan dat je nu 1 dag voor je weer verwachte menstruatie zit? Of ben je nu alweer een cyclus verder?
 
BCW die 4 dagen bloeding kreeg ik 7 dagen na innemen morning after pil. 1,5 week voor verwachte menstruatie. Menstruatie hoor ik vandaag te krijgen. Even een vraagje. Kan iemand me vertellen of zo pil de eisprong alleen paar dagen uitstelt of de rest van je cyclus? 
 
De morning after pil stelt de eisprong enkele dagen uit. Dus je bent niet de rest van je cyclus beschermd. Heb je nog een nieuwe test gedaan? (Early test met ochtend urine)
 
Als je eisprong uitgesteld wordt, verandert dus ook de rest van je cyclus. Aangezien je menstruatie afhangt van je eisprong.
 
Terug
Bovenaan