Mosselen...???

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Wij willen vanavond mosselen gaan eten. Iemand enig idee of dit verstandig is? Rauwe vis is niet goed maar mosseltjes???
Wie kan mij helpen!

Alvast dank voor jullie reakties

Groetjes Loraine

JE mag gewoon mosselen eten zolang ze goed gaar zijn. Geen mosselen eten waarvan de schaal niet open is gegaan, maar dat geldt dus ook voor niet zwangeren.

Geniet ervan zou ik zeggen

Hai,

Wat raar.....
Ik mocht dus GEEN mosselen eten, en daar heb ik volgens mij al 7 maanden zin in :)

Het is rauwe vis is mij verteld door de VK en werd dus afgeraden.

Nephele,

he dames,

ik werk in de horeca en mosselen die gekookt zijn zijn echt niet meer rauw! je mag deze gewoon eten, hetzelfde met gerookte paling!! rauwe zalm etc niet maar dat spreekt voor zich natuurlijk,,,,

kuss

Tegen mij is gezegd, dat ik ze gewoon mag eten, zolang ze maar goed doorgekookt zijn. De vk heeft gezegd, dat mosselen voor zwangeren niet meer risico geven als voor niet zwangeren, alleen dat het voor een zwangere vervelend kon zijn om ervan te moeten spugen en er ziek van te zijn als er verkeerde tussen zitten. Verder schijnt het niet anders te zijn als dat je niet zwanger bent. En inderdaad: de dichte mosselen gelijk eruit halen en weggooien!
Smakelijk eten!!!!

hahaha... zie dat je ze gisteren al gegeten zou hebben, dus i.p.v. "smakelijk eten" hoop ik dat ze lekker gesmaakt hebben!!!

Hoi hoi,

Beetje late reaktie maar dank jullie wel voor jullie reakties!!! Ik heb ze inderdaad maar gewoon gegeten op goed geluk en ze waren HEERLIJK!!! Om je vingers bij af te likken. Het is nu dinsdag en ben nog steeds niet ziek geworden dus ga er maar vanuit dat het goed zit!
Ergens anders op internet las ik ook dat het vroeger riskanter was omdat men vroeger de mosselen niet snel genoeg gekoeld kon krijgen. Nu schijn je ze gewoon te kunnen eten.

Dus voor iedereen die aan de mosselen wil..... GENIET ervan!!! Ik mis alleen wel een lekker wijntje erbij maar ja...

Groetjes Loraine  

Terug
Bovenaan