Motiveren van kinderen (leeftijd 6-12)

Beste ouders,

ik ben een student Industrial Design van de TU Eindhoven en ben bezig met een onderzoek over het motiveren van jonge kinderen. Zeker met de grote groei van games, TV en apps hoor ik steeds en steeds vaker dat het lastig is om het kind (leeftijd 6-11) "van de bank" af te krijgen en meer te laten bewegen of om hem of haar thuis te laten helpen.

Omdat ik het liefst van zo veel mogelijk ouders feedback zou krijgen wilde ik jullie dus de volgende vraag stellen op dit forum:

Is het lastig om je kind van de bank af te krijgen om bijvoorbeeld eens te gaan wandelen/fietsen met de familie of om een andere vergelijkbare familie activiteit te ondernemen en hoe pak je dit aan? Zou je het fijn vinden als er een hulpmiddel zou komen waarbij je kind niet meer tegenstribbelt en graag mee gaat?

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp en feedback!

Met vriendelijke groet,

Tim

Wij hebben een dochter van vijf. Heeft geen tablet, mag beperkt tv kijken.. Is niet anders gewent Duss makkelijk te motiveren om iets te ondernemen met zijn alle...

Ons kind (3) zat dagenlang op de bank een beetje voor de TV te hangen en op de Ipad spelletjes te spelen. Echt lekker weer was het ook niet, maar dagen binnen vervelen met deze elektronische apparatuur is ook niet de oplossing.

Mijn vriend en ik hebben daarop besloten dat het wel wat minder kon en hebben daarom een kindertipi speeltent gekocht. Hij speelt nu dagen lang in zijn "eigen" plekje. Hij is er een stuk actiever op geworden en slaapt ook beter. Dus wat dat betreft is het nu tijdelijk opgelost. Nu hopen dat het in de toekomst zo blijft.

Tot voor kort hadden we niet echt een idee wat we hiermee aanmoesten. Tegenstribbelen was een van die punten waar we ook tegen aanliepen. Niks willen alleen maar hangen. Gelukkig is dat nu al heel anders

Terug
Bovenaan