Motoriekvragen

Hallo allemaal,

Wat doen jullie kinderen al?
Feline die rent soort van, maar springen enzo dat doet ze niet.
De stoep af durft ze niet en er op ook niet altijd. Het lijkt wel of ze nog geen diepte in kan schatten.

groetjes Maris

Hey Mariska,

Misschien een gekke opmerking van mij, maar heb je er al eens aan gedacht dat ze het misschien echt niet goed kan zien?
Het kan natuurlijk ook dat ze het lichamelijk gewoon nog niet kan, maar zoals je het nu schrijft moet ik daar meteen aan denken. Hoop dat je het geen gekke opmerking vind hoor!

Groetjes Babybelle

Hoi Babybelle,

Wat een belachelijke opmerking (oh jee ik zou gaan slapen trouwens haha) nee hoor!
Ik denk wel dat we het na moeten kijken of ze het goed kan zien. Het is zo raar, want soms loopt ze gewoon en dan stapt ze over een drempel als ze niet kijkt, maar in huis over de strip die tussen laminaat en tegels zit gaat ze met handen en voeten overheen als ze er naar kijkt.

groetjes Maris

Hai,

Ik denk meer dat ze een beetje onzeker is, als ze over zo iets heen stapt als een drempel, dus voor de zekerheid pakt ze zich stevig vast of gaat ze kruipend er over.
Jesse begint wel met springen en klimt etc, hij is niet bang.
Maar vroeger was ik dus niet zo, hetzelfde als Feline misschien maar dat had wel een andere oorzaak die Feline absoluut niet heeft, het is een lang verhaal daar zal ik je niet mee vermoeien(hhihi)
Ik zou het ff in de gaten houden, misschien kan ze het niet goed inschatten hoe hoog of hoe laag iets is.

Liefs

hoi hoi,
ik weet eigenlijk niet of ze inderdaad wel goed diepte kunnen inschatten op deze leeftijd, maar even haar ogen laten nakijken kan natuurlijk geen kwaad.
Overigens is Sarah af en toe ook een echt meisje, dan wil ze opeens een handje bij een afstapje terwijl ze er normaal wel overheen/af stapt haha. Wel rent ze al en ook springen heeft ze ontdekt. Wel zegt ze vaak spring en zakt dan door haar knietjes en gaat omhoog zonder echt van de grond te komen :)
Soms is ze gewoon een tutje...ze is geen klimmer en doet meestal erg voorzichtig. Ze kan het meestal wel maar wil graag geholpen worden...

groetjes Tamar

Hier echt een springer!! Vind ze zo leuk. En ook rennen is een favoriet spelletje. En dan vooral als papa en mama mee doen.. haha je ligt dan wel in een deuk hoor, want het ziet er zo koddig uit. Gaat ze eerst springen en dan rent ze naar de bank waar ze letterlijk echt op duikt, dus die kleine beentjes vliegen de lucht in..hihi..

gr. Ilone

Hier ook een echte springer en renner!!! Soms rent Veerle zo hard dat ze weleens over haar eigen voetjes struikelt. Kan het ook aan Feline haar schoentjes liggen, te groot of te klein?? Ik zeg maar wat hoor!! Maar ja, ieder kindje ontwikkelt zich in haar/zijn eigen tempo, voordat je het weet rent Feline keihard door het huis heen.

Groetjes, Floor

Terug
Bovenaan