Motorische ontwikkeling

Hallo allemaal,

Ben gewoon eens benieuwd hoe jullie kindjes het op dit gebied doen.
Het valt mij best wel op dat daar niet echt een logische volgorde in zit hier.
Tygo is ontzettend druk. Hij kan wel zichzelf een poos in de box vermaken maar ligt veel liever op de grond te rollen bollen. Hij kruipt het hele huis door en breekt het liefst de tent af. Echt zitten kan hij nog niet. Valt met dezelfde vaart om als dat ik hem neerzet. Hij trekt zich nu op tot staan in bed en box. Dat dan weer wel.
Zit nu echt met smart te wachten tot hij mee gaat doen met klap is in je handjes enzo... Lijkt me zo schattig.
Ik vind wel dat in bad doen, verschonen, en omkleden echt een vechtpartij geworden is. Daar is de lol gewoon van af omdat Tygo het echt niet leuk vind....Jammer.

Groetjes Marieke

Volgens mij lijkt Kyandro aardig op Tygo,ook heel druk,hij tijgert ook het hele huis door,op zoek naar van alles en nog wat.niks is meer veilig,kranten worden verscheurd en in de mond gestopt.en de wc deur moet dicht want daar gaat ie ook heen.in de box ligt ie helemaal niet graag.zitten doet hij nog niet,daar is ie volgens mij veel te druk voor,denk wel dat hij het zou kunnen want hij is erg sterk.op schoot staat hij graag,hij trekt zich nog niet op tot staan,dat doet tygo echt vlot zeg!
met verschonen krijgt hij wat in zn handjes anders is het hier ook geen doen,badje gaat wel goed,maar ga ook vaak mee onder de douche of grote bad met papa.
het gaat hard met onze kleintjes
liefs jootje

Wat een vlotte jongens hebben jullie!
Hier wordt nog niet getijgerd, laat staan kruipen of staan.
Ze kan wel goed zitten, das geen probleem.

Denk dat ze meer bezig is met de taalontwikkeling als met de motorische ontwikkeling. Ze is een echte kletskous. Deuntjes van muziekspeeltjes kan ze heel grappig nadoen!

Denk niet dat zo vlot loopt als haar moeder, ik liep met 9 maanden maar dat zie ik haar nog niet doen. Ach als ze maar voor haar 18de loopt.. hahahah

Grappig, Julia zit al wel los en kan dat ook een tijd volhouden. En ze rolt door de huiskamer heen, begint wat met haar beentjes onder haar buik te doen, ik hoop maar dat ze op een dag het licht ziet en weet wat kruipen is. Staan daar heeft ze nog geen belangstelling voor. Ze geeft al kusjes en zwaait ook al wat met haar handje, dagdag zeggen we dan! Oja, en net als haar moeder een enorme kletskous!

Ja het gaat snel..
Hier net anders om, onze kleine meid (nu 7 1/2 maand) klapt al ruim een maand in haar handjes en zwaait naar iedereen...(zelfs naar mensen waar mama niet naar wil zwaaien...hahaha).
Rollen doet ze ook door de hele kamer.
Moet het echt in de gaten houden anders ben ik haar kwijt of rolt ze op de stenen vloer.
Alleen kruipen en zelfstandig zitten doet ze nog niet....
Zo zie je maar dat er veel verschil is.
Box vind ze alleen leuk als ze gegeten heeft.
In bad en in de douche vind ze super, maar dat komt denk ik ook dat ik al vanaf haar 3de maand met haar doe baby-zwemmen.
Aan en uitkleden gaat iets minder gemakkelijk.
Ze vind het prima als ik haar iets in haar handjes geef en niet te lang treuzel...hahhahaha..

Hier een snelle meid, nu 6,5 maand oud. Ze rolt de hele kamer door, kan sinds deze week al recht vooruit kruipen. Zwaait al en kletst de hele dag door. In bad is nog steeds een feest, maar omkleden is niet haar favoriete bezigheid. Blokjes door de kamer gooien en door de box tussen de spijlen door naar buiten is ook erg leuk. Haar activitycenter doet het ook nog steeds ondanks haar vele gebruik. Ze ligt bijna de hele dag lekker op de vloer op haar kleed te rollen en kruipen. Zitten wil ze wel, maar houdt ze nog niet zo lang vol. Tandjes heeft ze daarentegen nog niet, maar kauwt momenteel op alles (ook op de kasten), dus ik denk dat ze er wel aankomen.

Groetjes!

Wat leuk om te lezen waar alle ukkies mee bezig zijn!

Warren is dol op zitten en zijn knuffels moeten het dan -onder een soort van luid zingen: badabababa!!!!- echt ontgelden... Ze worden alle kanten op geslingerd en stukgekauwt, ik begrijp nú pas hoe het komt dat knuffels slijten...

Ook tijgeren is hij dol op, van de week alle stopcontacten beveiligd en alle mogelijke gevaren verwijderd, we kunnen hem echt niet meer alleen laten als hij op de grond ligt. We vragen ons ook af wanneer hij kruipen doorkrijgt, hij zit al een flinke tijd op handen en knieën heen en weer te schommelen, soms staat hij zelfs op zijn teentjes en handjes ondersteboven tussen zijn armen door te kijken, om vervolgens weer op zijn buik te ploffen en te gaan tijgeren, mafkees! Gelukkig is hij ook nog wel minstens 20 minuten blij in de box.

Badderen en douchen zijn een feest, hij is echt dol op water, ook wij doen al sinds hij 10 weken is aan babyzwemmen. Het aankleden of verschonen daarentegen, wat een strijd is dat soms... Het enige dat hem dan nog een beetje kalmeert de laatste tijd is zijn speen. En dat terwijl hij die al maanden niet meer wilde...

En voor de rest, zwaaien, met vlagen babbelen en op schoot 'staan' (ik houd mijn handen onder zijn oksels, hij heeft wel de spierkracht maar niet de balans) en lekker op tafel meppen!

Het is echt een blij ei, hahaha!

X
Evje

Hahaha, wat leuk allemaal! En wat zijn we TROTS!!!!

Stan kan super goed zitten. Maar kruipen eet hij nog geen koek van hihi. Wel rollen door de kamer, en dingen in zitstand oppakken van de grond (ook leunend naar voren of zijkanten), vooral met dingen zwaaien en overpakken is favoriet nu. Verder is zijn taal nu momenteel het onwikkelen. Hij zegt mamamam, papapapa, dadada, jajajaj, bababab, bjabjabja

echt superschaatig!!!

Terug
Bovenaan