movicol en borstvoeding

dag moeders!!
ik ben pas bevallen en heb nogal last van verstopping, nu heb ik movicol gekregen van de huisarts, maar ik vind het toch eng om dit te gaan gebruiken vanwege dat ik borstvoeding geef, iemand ervaring hiermee?
groetjes claudia

Hoi Claudia,

Allereerst gefeliciteerd met je kindje!

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik kan je aanraden een kijkje te nemen op borstvoeding.com. Daar staat ook ergens een lijst met medicijnen en hoe veilig die zijn bij borstvoeding.

Groetjes,
Karin mv Hannah (20-11-2006, al 14 maanden borstvoeding!)

zit er geen bijsluiter bij, daar staat toch altijd een stukje in over zwangerschap en borstvoeding? en als er staat dat het gegeven kan worden bij bv dan zou ik me geen zorgen maken.
Je kan het ook aan de huisarts vragen, trouwens meestal vraagt de huisarts of je bv geeft en als ie je iets heeft gegeven wat je met bv niet kan nemen dan is het niet zo'n goede huisarts, dus ik denk zelf al wel dat het geen kwaad kan.
gefelicteerd nog he met de kleine, geniet er lekker van en die borstvoedings periode is erg mooi, even rekening houden met medicijnen maar dat deed je denk ik ook al tijdens de zwangerschap.
Martine

Hoi,
Ik heb even voor je op het net gekeken in 't "grote medicijn boek" en daar staat het volgende:

Zwangerschap/Lactatie Macrogol wordt in geringe mate tot niet geabsorbeerd.
Over het gebruik tijdens zwangerschap bij de mens bestaan onvoldoende gegevens om de mogelijke schadelijkheid te beoordelen.
Transipeg kan, voor zover bekend zonder bezwaar, overeenkomstig het voorschrift worden gebruikt tijdens zwangerschap en lactatie.

Macrogol wordt in geringe mate tot niet geabsorbeerd. Gebruik tijdens lactatie kan worden overwogen.

Movicolon bevat naast bijproducten macrogol, dat is de werkzame stof. Vandaar dat er over Macrogol gesproken wordt. Ik zou nog even overleggen met je huisarts. Er zijn ook junior-varianten van Movicolon beschikbaar. Werkt lactulose niet afdoende? Dat is een siroop met laxerende werking. Dit mag tijdens de lactatie gebruikt worden.

Succes en sterkte!

Groetjes Marieke

Terug
Bovenaan