Movicol

Dag meiden,

Ik heb nogal problemen met mijn stoelgang. Dat heb ik mijn hele leven al maar nu met de zwangerschap wordt het echt ernstig. De huismiddeltjes ken ik en helpen niet meer. Nu gebruikte ik soms Movicol en dat hielp goed. Ik woon alleen in het buitenland en mijn gyneacologe kent het niet. Ze kan dus niet aangeven of ik het nog steeds kan gebruiken. Dus, wie weet of ik het mag gebruiken in de zwangerschap en ook of het samengaat met borstvoeding?

Veel plezier met de schopjes. Ik vind het echt genieten.

Liefs Vera, 28 weken.
 
ik heb even voor je gekeken op de site van achmea health en heb gezocht op movicol en dit is wat er bij de bijwerkingen en waarschuwingen staat


Laxeermiddelen, de zwelmiddelen

Soortnaam:
Macrogol/Elektrolyten

Merknaam:
Klean-Prep, Movicolon, Transipeg


Bij laaggedoseerde middelen zoals Transipeg hebben de patiënten nogal een last van winderigheid. Soms geven deze preparaten bovendien darmklachten, misselijkheid en een opgeblazen gevoel.

Een klein percentage mensen is allergisch voor deze stof en heeft daardoor last van uitslag. Macrogol kan vooral in hogere doses de opname van tegelijkertijd ingenomen andere geneesmiddelen verminderen. Ook bij lagere doses wordt aangeraden een periode van ten minste twee uur aan te houden tussen het nemen van macrogol en de overige middelen.

Dit middel niet gebruiken bij een vermoeden van belemmering van de darmpassage, bij een maagdarmzweer, colitis ulcerosa en bij fenylketonurie bij kinderen of zwangere vrouwen.

dus er staat dat je t niet mag gebruiken bij je zwangerschap
ik hoop dat je hier iets aan hebt
groetjes yvonne
 
Terug
Bovenaan