Moxa-therapie

Hey Kiki,

Met moxa therapie bedoel je accupunctuur in combinatie met moxa? Ik heb dit in week 10 gehad van de zwangerschap ivm hyperemisis in een ernstige vorm. Helaas was ik al te ziek dat dit effect kon hebben, dus 2 dagen later lag ik weer in het ziekenhuis en heb er nog ruim een maand moeten liggen.
Als je het van plan bent om te doen, neem wel een emmertje mee voor de zekerheid, een sigaar is er namelijk niets bij. Het stinkt zo ontzettend!

Groetjes Noah

Hoihoi,
Bij mijn vorige zwangerschap lag onze dochter in een stuit. We zijn toen met  34 weken met Moxa begonnen. De vk zei steeds dat we nog beste even konden wachten en dat het kindje wellicht vanzelf nog zou draaien. Maar aangezien het de eerste zwangerschap was had ons kindje nog niet zoveel ruimte en had ik geen zin te wachten tot ik 36 weken zou zijn en dan naar het ziekenhuis te moeten waar ze dan een draaipoging gaan ondernemen.
Na een week elke avond te hebben gemoxaa't is de baby gedraaid. Dit was wel erg pijnlijk moet ik zeggen. Het duurde zo'n 3 kwartier. Eén grote kramp in mn buik, maar een week later bleek bij de VK dat ze gedraaid was en dat moet haast wel die avond zijn gebeurd. Je weet natuurlijk nooit of ze dat ook niet had gedaan zonder Moxa, maarja dat maakt verder niet uit, want draaien is draaien. Bedenk gewoon, baat het niet dan schaadt het niet!
Succes!

Mijn eerste lag ook in stuit, we wilden hoe dan ook een keizersnee voorkomen, dus vanalles geprobeerd, eerst moxa, toen versie en uiteindelijk is ze in stuit geboren. Jammer. De moxa vond ik geen succes, weet dus ook niet of ik het nog een keer zou doen. Ik vond het erg stinken en kon me daardoor niet goed ontspannen. Had ook echt het geval er voor niets bij te liggen. Mijn man heeft twee weken lang gehoest en er veel last van gehad. Maar ja, ik lees net hierboven dat er ook mensen zijn met goede ervaringen. Succes !!

Bedankt voor jullie reacties! Ik ben van het draaien (naar stuit) dit keer ook beroerd geweest, dus ik ken het gevoel... totaal niet prettig (zacht uitgedrukt)

Onze zoon lag in onvolkomen stuit en nu ligt onze kleine uk op komst, ook weer zo.
Destijds heb ik een keizersnede gehad, maar zag dit keer wel uit naar een normale bevalling, hoezeer mensen dat ook niet begrijpen in de familie. Maar het gevoel van een normale bevalling, daarmee eigenlijk de emoties, zijn totaal anders. Om te beginnen dat je je kind niet meteen bij je kan krijgen.. je komt een uur laten pas beneden enz.enz.

Dus.... ik heb eigenlijk hoop op de moxa. Heb het vanochtend binnengekregen. Destijds niet geprobeerd, omdat ik al 37 weken was, maar nu ga ik over 2 weekjes er mee beginnen, inderdaad baad het niet schaden ook niet.

Hoop op net zo'n fijn verhaal als hier boven!

Bedankt,

Groetjes Kirsten

Terug
Bovenaan