Mozarella / Kaneel

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik hoorde dat je geen mozarella mag eten tijdens je zwangerschap. Tevens is kaneel slecht. Beide heb ik regelmatig gegeten aangezien ik dit niet wist. Ben nu 18 weken zwanger.

Weten jullie of dit klopt?

Groetjes,
Meipke

Hioi,

Je hoeft je niet ongerust te maken hoor!
De meeste in Nederland verkrijgbare kazen mag je gewoon eten!
Als het van rauwe melk is dan MOET er p staan AU LAIT CRU staan.
Vrijwel alle kazen die je bij de supermarkt kan krijgen mag je eten.
Dus ook mozzerella.

Kaneel is alleen slecht als je het in grote hoeveelheden eet. Maar met normale voeding kom je daar niet aan hoor! Dan moet je al een heel potje leeg eten!

Dus gewoon wat kaneel door de appeltaart jummie!

Eet ze!

Hoi,
Rauwmelkse kazen (au lait cru) zijn doorgaands niet in een gewone supermarkt te verkrijgen, maar bij speciale kaasboeren.
Ik hoorde pas aan het einde van mijn zwangerschap dat kaneel niet mocht, laat het nou net iets zijn waar ik verkikkerd op ben. Heerlijk verse fruitsalade met kaneel....
Heb een gezonde knul gekregen.
Ik denk niet dat je direct zorgen hoeft te maken als je een keer hebt "gezondigd".
Succes

Op vakantie in Italie maakte ik me ook een beetje druk over de mozarella. Je moet alleen opletten bij mozarella van buffelmelk,  van 'latte di bufalo' (of zoiets). Dat is ook de lekkerste van allemaal. Maar de mozarella van koemelk is altijd gesteriliseerd.
En je kunt nooit de schadelijke hoeveelheid kaneel eten. Moet je een heel busje eten ofzo. Dus af en toe een stuk lekkere appeltaart of een snufje ergens overheen, kan geen kwaad. Leef je uit!

Oh wat goed om te horen... Heb gisteren ontbijtkoek gegeten en ontdekte pas later dat daar kaneel in zat. Voelde me al helemaal schuldig! De kruidenthee met kaneel laat ik ook al een tijdje staan.

Toen een vriendin van mij zwanger was en aan de appeltaart (met kaneel) zat kreeg ze van een andere vriendin te horen dat kaneel niet mag..........
ik heb dit meteen aan de verloskundige gevraagd en die moest lachen, zolang je geen potje kaneel leegeet is er niets aan de hand, Ik word er persoonlijk niet goed van als mensen zich bemoeien met wat ik eet. Ik weet precies wat ik wel en niet mag en baal er zo van als mensen je dan aanspreken als je aan een toastje met brie zit ofzo.
Toen ik een maand geleden naar Frankrijk ging kreeg ik ook al het advies om goed op te passen met de kazen daar grrrrrr Het is allemaal goed bedoeld, maar de meeste mensen weten er te weinig van om me advies te geven haha

liefs Daantje

Ha eters,

Wat een heerlijke verhalen. ik maak me soms overal druk om. Ik ben ook in Italie gweest en dan weet je soms helemaal niet wat je besteld en ze verstaan al helemaal geen engels daar. Dus ik had een stuk vlees welldone besteld, ik begon er lekker aan. Hap hap hap.... bleek het in het midden nog wat rood te zijn. In de schemering heb ik niet heel goed gezien wat ik toch had gehad maar heb het roodste laten. bang dat ik was, nu had ik vast een bacterie en zou mijn kindje doodgaan. Nou, ik heb gehuild!! weet je wat de VK zei. Ja, ze schrijven het allemaal wel en natuurlijk is het niet heel erg goed maar je hebt ook al een weerstand opgebouwt. Je hebt het roodste weggesneden ik zou me maar geen zorgen meer maken. de kans is zo klein dat de bacterie erin zit.
En een vriendin had precies hetzelfde een paar keer meegemaakt. Zij is zelfs een paar keer aan de diaree geweest, van eten waarvan ze dacht dat het goed was.
nou, die heeft een kerngezonde blozende baby!

natuurlijk moet je oppassen, maar bij per ongeluk zondigen moet je je geen zorgen maken. als je nu elke dag de eetvoorschriften aan je laars lapt kun je een keer wat oplopen, maar als je een keer per ongeluk  iets verkeerds eet moet het wel heel toevallig zijn als het erin zit. dan  heeft het gewoon zo moeten zijn. Maar de kans dat  het niet zo is, is  vele vele malen groter.  

Dus weg alle zorgen!!!!!  

Terug
Bovenaan