MRI scan

Hallo meiden,

Morgen moet ik met Tim naar het ziekenhuis. Er wordt dan een MRI scan van zijn hersenen gemaakt. Dit omdat zijn spraaktaal ontwikkeling maar niet op gang komt. Ze willen kijken of er wellicht tijdens de zwangerschap iets mis is gegaan met de aanleg.

We moeten er om 10.45 uur zijn en hij is om 13.15 uur aan de beurt. Omdat hij stil moet liggen, krijgt hij een sedatie (soort narcose). Vervelende is alleen dat hij dus vanaf 9 uur 's ochtends niets meer mag eten. Dat wordt nog wat met onze hongerbeer. Hij is een echte 'ochtendeter'....

Spannend in ieder geval allemaal. Ik moet ook nog eens alleen gaan, want mijn man ligt al weken plat met een hernia en kan dus niet mee. Grrrr.....

Groetjes
Ingrid

Hoe is het gegaan?
En wat bedoelen ze met een spraakachterstand? Want Evy bakt er nog helemaal niks van. Een paar losse woordjes. papa mama oma opa en poep (sinds kort) en natuurlijk nee en ja. Verder komen we hier nog niet.
Hier nog geen zorgen, maar als ze over een paar maanden haar woordenschat nog niet heeft uitgebreid moet ze naar een logepedist.

Het is erg goed gegaan. We moesten er 2,5 uur voor de scan zijn en kregen fijn een eigen kamer. Hij heeft lekker gespeeld en met de medische onderzoeken goed meegewerkt. Zelfs infuus prikken ging super: ondanks dat de eerste keer werd misgeprikt heeft hij geen kik gegeven. Mijn held!!!!

Bij het inspuiten van het spul voor de sedatie (net geen volledige narcose, de longen blijven namelijk wel wakker) verzette Tim zich even, maar dat is logisch. Toen hij na de scan wakker werd, was het wel raar voor hem. Hij wilde bijv. rechtop zitten, maar viel steeds om. Daar werd hij boos om! Gelukkig was dat snel over.

Al met al is het dus 1000% meegevallen, Tim deed het super en vond alles even leuk en gezellig. Zelf vond ik het moment dat hij op de tafel van de scan werd gelegd en werd aangesloten op allerlei apparaten erg heftig. Ook werd ik al gehaald toen hij net uit de scan kwam en zag ik hem daar dus weer liggen. Met allemaal mensen er om heen. Ze dachten dat hij wakker aan het worden was, dus alles moest snel worden losgekoppeld. Dat was niet leuk om te zien. Maar gelukkig sliep hij toch nog een tijd verder.

We krijgen komende woensdag de uitslag. Spannend dus.

@Cass: Zoveel woorden haalt Tim niet.... Qua spraaktaalontwikkeling zit hij gelijk met een kind van ca. 15 maanden terwijl hij er 27 is.

Terug
Bovenaan