muggebulten (+tip)

Hallo allemaal,

Na even wat weken radiostilte ben ik er weer met een berichtje! Mijn mannetje is lekker weer thuis dus we zijn lekker aan t genieten.. as zondag gaan we ook nog eens naar Mallorca dus alles gaat prima hier!

Ik ben er alleen achter dat Birgit nogal heftig reageerd op muggebulten... ze is 2 weken geleden gestoken en je ziet ze nog.. t waren ook echt JOEKELS geworden, t arme prul. Ik was dus ook extra allert, maar afgelopen zaterdag is ze bij oma zo'n 6x (!!!!!) in haar gezicht geprikt!!! ik kneep m al meteen, want als die net zo zouden gaan opzwellen zou er hier een wandelende framboos rondlopen :-(
Ze werden idd dik en vurig rood..
omdat ik las dat nog een ander kindje last had, schrijf ik hier maar even neer wat ik gedaan heb, en wat goed geholpen heeft: azijn. de meeste zullen t misschien wel kennen maar ik niet!
Gewoon op een watje doen en er even op houden/deppen. Birgit vond t verschrikkelijk want dat prikte omdat ze een beete open waren, maar een dag later waren ze al een stuk kleiner!

Dusss ik denk, dat wil ik jullie niet onthouden!
neem denk ik maar een flesje mee naar Spanje!

doeiiiiiiii grtjs Evelien

Ha Evelien,

Wat fijn om te horen dat het goed met je gaat!! En dat je mannetje terug is van uitzending!

Das ook heftig, met die muggenbulten. Nou, jouw tip komt mooi uit, want ik kende hem ook niet hoor!

Fijne vakantie!

hey Evelien,

Fijn bericht! Maar wat betreft die muggenbulten heb ik misschien ook nog een tipje voor je; Apis Mellificia D6 het is van VSM en het is een soort antihistamine (ook voor bv hooikoorts) en het zorgt ervoor dat het lichaam niet zo overdreven reageerd.
Ik ben zelf ook altijd erg allergisch geweest voor muggen en Kyan had dezelfde klachten, dik. opgezet en pijnlijk! Nu moest ik hem als basis gewoon 1 granule per dag geven in het muggenseizoen en als hij gestoken was 3x daags 1 granule. Nou is hij laatst weer gestoken (komt gelukkig niet vaak voor met het hele huis vol horren bij ons gebeurt het buiten hihi) en toen had hij weer gewoon 2 rode vlekjes in zijn gezicht.
Zeg maar of het aan de VSM gelegen heeft maar hij krijgt ze nu wel steeds dat begrijp je!

Bij mij werkt de Afterbite pen ook altijd goed, die is ook in kids variant.

Fijne vakantie!!

Groetjes Sas

Hee Evelien,

Leuk weer van je te horen. Wilde al een topic plaatsen of iemand nog wat van je gehoord had.

Dat was ik, die vertelde dat Sven zo erg op muggenbulten reageerde. Ik zal je tip zeker onthouden. Op dit moment gebruiken wij nestosyl en dat gaat ook aardig goed. Wel gek he, dat die kleintjes daar zo op kunnen reageren? Afgelopen weekend was Sven in beide oortjes gestoken. Het zag er niet uit! Echt twee van die megarode opgezette oortjes. Iedereen had medelijden met het mannetje.

We hebben de mug inmiddels gearresteerd op Sven zijn kamer. De horren zijn helaas kapot bij ons en moeten nog vernieuwd worden. Even wachten tot opa weer tijd heeft...... haha.

Groetjes,
Maike

@ maike: wij gebruiken ook nog nestosyl, maar dat is hier echt gewoon even om de jeuk te verzachten, dat azijn is zegmaar voor de langere termijn.

@ sas, ik heb ook over die afterbite pen gehoord ja, ik zei dal tegen Ray. Mocht ze nou echt enorm allergie hebben dan is dat wel iets om aan te schaffen.. even afwachten!

Terug
Bovenaan