Muggen ..

A

Anoniem

Guest
Leuk dat het weer mooier weer wordt, maar daar komt ook wel weer een nadeel bij..... MUGGEN . Marissa (bijna 1 jaar) heeft al een paar beten zag ik en wordt de laatste tijd ook op de vreemdste tijdstippen huilend wakker. Ik heb het vermoeden dat dat van een mug komt. Ze wordt pas stil als we haar mee naar beneden nemen. Beneden komt ze dan even tot rust en daarna kunnen we haar weer gewoon in bed leggen.

Ik durf eigenlijk geen klamboe te gebruiken, omdat ik bang bent dat ze daar aan gaat trekken. Weet iemand nog een goede, veilige oplossing om die rotbeesten uit haar kamertje te krijgen?. We hebben al een hor voor het raam, maar ja ze kunnenn natuurlijk ook van beneden af komen (waar we een hordeur hebben, maar die gaat zo vaak open, daar kan altijd wel een mug doorkomen).  

Zo'n ding voor in het stopcontact met geluiden wat muggen weg houdt. Wij hadden hem ook, maar wij hoorde hem niet alleen ging de kat toch raar rennen door huis.
Ahhhhh die hoorde het wel en werd helemaal gek hihi
Dus met dieren geen optie

Hiya,

Er bestaan van die klamboe achtige dingen die je onder het matras van het bedje door doet en aan de bovenkant van het bedje monteerd als een soort van tent(ze zijn eigelijk gemaak om huisdieren uit het bedje te houden maar werken ook uitstekend tegen muggen) Kindje kan eraan trekken etc. en er gebeurt niets, kan er niet verstrikt in raken oid.

Ajuus, ilja

muggen hebben een hekel aan citroen(citronella)
en ook aan beweging in de lucht dus voor het slapen gaan
even alles open zetten zodat het doorwaait
en is citronellaspray zonder chemische toevoegingen
dus alleen de geur
wat je ook kunt doen is citroen nemen en daar kruidnagelen in de schil
drukken en op het kamertje leggen dat ruikt ook nog eens lekker
je moet er damn wel wat meer neer leggen op verschillende plekken

groetjes
Bianca mv Lorenzo

Ik zou voor dat electrische dingetje gaan. Dat hebben wij ook op vakantie gebruikt en werkte harstikke goed!

Hoi,
Skip is ook al een aantal keer flink geprikt door muggen. Hij heeft een klamboe.... inderdaad best leuk om mee te spelen voordat je gaat slapen..... Wij doen hem nu over zijn bedje zodra hij slaapt. Dan ga ik even snel naar binnen en drapeer ik het om zijn bedje.
's Ochtends als hij wakker wordt  haal ik hem wel uit bed, laat hem niet uitgebreid spelen met de klamboe natuurlijk.
Duurt het bij jullie ook zo ontzettend lang voordat zo'n bult verdwenen is.... bij hem duurt het echt wel een paar weken.

Groetjes, noortje mv Skip

Terug
Bovenaan