Muggenbeet baby

Hallo allemaal,

Onze kleine is onlangs geprikt door een mug en dit heeft in eerste instantie een rood bultje/blaartje veroorzaakt op zijn gezichtje. Inmiddels is het rood grotendeels weggetrokken, maar hij heeft wel nog een zichtbaar bultje op zijn snoet. Hoe lang zal het ongeveer duren voor het wegtrekt? Zal het wel nog helemaal wegtrekken? Bedankt voor jullie reactie!

Liefs, een bezorgde mama

Als je zeker weet dat het een muggenbeet was dan klinkt het alsof hij allergisch is :) Ons zoontje heeft dit ook. Het duurt bij hem vaak echt wel 2 weken voordat het plekje/bultje helemaal wegtrekt nadat het blaasje is ingedroogd! Maar het gaat wel echt weg :)

Mijn zoontje reageert ook nog altijdnheel fel op insectenbeten, de eerste zomer ben ik zelfs bezorgd naar de huisartsenpost geweest omdat ik er van overtuigd was dat het iets anders was gezien de tijd dat die bultjes zichtbaar bleven. En dan heb ik het echt over maanden. Nu is hij volgende maand twee en deze zomer trokken ze met een 2/3 weken wel langzaam weg. Kan wel even duren dus! 

Ook hier een dochter die heel heftig reageerde op muggen, blaasjes en dikke schijven onder haar velletje die wel een maand of 2 bleven zitten. Ze is nu 4 en reageert nog flink, maar een kleiner bultje dat een week of 2 a 3 blijft zitten. Hoe ouder ze wordt, hoe beter het gaat. 

[quote quote=10582546]Als je zeker weet dat het een muggenbeet was dan klinkt het alsof hij allergisch is ? Ons zoontje heeft dit ook. Het duurt bij hem vaak echt wel 2 weken voordat het plekje/bultje helemaal wegtrekt nadat het blaasje is ingedroogd! Maar het gaat wel echt weg ?[/quote]
Ik quote even, want volgens mij krijgt iedereen dan pas bericht dat ik heb gereageerd. ? Maar bedankt voor de reactie! Ik was vanmorgen bij de huisarts en die zei dat het een insectenbeet leek (aan de hand van een foto die ik eerder had genomen). Daar lijkt het ook op als ik foto's bekijk op het internet. Blij om te horen dat het weg zal trekken! Dat zei de huisarts ook, maar om het van een andere mama te horen stelt me op de een of andere manier nog meer gerust. ? Het lijkt nu op een gewone muggenbult, alleen wat roze. Hopelijk trekt het snel weg...

[quote quote=10582551]Ook hier een dochter die heel heftig reageerde op muggen, blaasjes en dikke schijven onder haar velletje die wel een maand of 2 bleven zitten. Ze is nu 4 en reageert nog flink, maar een kleiner bultje dat een week of 2 a 3 blijft zitten. Hoe ouder ze wordt, hoe beter het gaat.[/quote]
Jeetje, wat zielig zeg! Ik heb nooit geweten dat kindjes hier zo heftig op konden reageren. ? Bij onze kleine is het nu net een normaal muggenbeetje, alleen dan wat rood. Maar ik maakte me zorgen dat het zo lang zichtbaar blijft! Ik ben vanmorgen naar de huisarts geweest, maar die zei dat het vaker voorkomt. Jammer dat ik geen foto kan laten zien!

Terug
Bovenaan