Muggenbult?

A

Anoniem

Guest
Hallo,
Hebben jullie kindjes al ooit een muggenbult gehad?
Gisteren hadden we hier namelijk een drama en ik denk dat de mug de oorzaak was!
Mijn zoon begon tegen 22:00 te huilen en achterin zijn nekje te voelen en dat ging zo maar door. Ik heb vanalles geprobeerd, water in zijn nekje (omdat het zo warm was), aftersun op zijn nek en schouders (omdat hij die middag in de zon was geweest) en toen afterbite omdat ik dus een klein bultje voelde tussen zijn haren.....
Nu weet ik nog steeds niet of het dat echt was omdat ik toch het idee heb dat afterbite moet werken, maar na een uur geslapen te hebben was hij weer helemaal overstuur en vanmorgen zei hij weer dat het "au" deed en wees naar zijn nek.
Ik was echt radeloos en wilde eigenlijk niets liever dan dat hij kon praten, dan kon hij vertellen wat er was.....
Heeft iemand ook zo'n drama gehad van een kleine muggenbult of iemand wat je hier mee moet?
Trouwens nu schijnt hij nergens meer last van te hebben!
Groetjes Loes

Suze heeft al vaak onder de muggenbulten gestaan, maar ze lijkt er helemaal geen last van te hebben.  Bij haar ziet het  er trouwens niet uit als bulten, maar rode puntjes. Ze krabt er ook nog niet aan.

Kan het bij jouw zoontje niet een andere insectensteek geweest zijn? Van een wesp? Of een teek misschien? (in dat geval opletten of er geen rode kring omheen komt).
Of hij heeft een beetje last van zonnebrand.

groetjes,
Karin

Op muggenbulten kun je bijv. prikkkweg smeren, dat hebben ze nu ook in een rollertje. Bij Etos hebben ze ook eigen merk. Dat werkt heel goed tegen de jeuk.

Hoi Loes,

Onze Cas heeft volgens mij nauwelijks last van muggen. Soms zie ik wel rode vlekjes zitten, maar dat zijn geen bulten. En dat hoor ik wel vaker. Ik vraag me dus soms echt af of het van de muggen kwam of van de warmte.

In jouw geval: als jouw kleintje blijft huilen zou ik gewoon even voor de zekerheid de huisart(enpost) bellen en om advies vragen. Een kindje overstuur vind ik zelf altijd zo'n ramp dat het me niet meer kan schelen of het wel of niet terecht is. Gewoon doen, ze zitten er voor.

Gr. Tamara.

Hallo,
Ik heb inderdaad wel een rood puntje gezien maar dat leek mij geen muggenbult, omdat het geen bult had alleen een puntje. Gelukkig heeft hij er nu geen last meer van. Ik heb het toen goed nat gemaakt, het was ook erg warm en dat kan natuurlijk ook gaan broeien waardoor de jeuk meer wordt! Afterbite heb ik gebruikt maar dat hielp niet echt, volgens mij.....
Volgende keer bel ik gewoon met de huisarts denk ik als ik het niet zeker weet, hij was zo in paniek en wel meer als een uur. Mijn vriend vindt dat alleen nooit goed, die heeft zoiets van alles proberen en dan kijken we wel verder. Maar veel mocht niet baten, maar gelukkig is hij toch gaan slapen en is het nu over!
Bedankt voor de reacties en een tip om toch maar een soort van afterbite in huis te hebben voor het s'nachts toch een mugegnbult is die je kindje wakker houd!

Groetjes Loes

Terug
Bovenaan