muggenbulten... allergische reactie misschien?

hoi,
mijn ventje van slechts 9 maandjes is gepikt door en mug!! 2 heftige bulten zitten er op zijn voorhoofd, alhoewel hij er geen last van lijkt te hebben ziet het er erg zielig uit.
Maar nu... Er zit op zijn linkerpolsje ook een muggenbeet maar die is maar liefst 3 cm groot en bestaat uit allerlei kleine blaasjes gevuld met vocht!

om geen irritatie, ontstekingen en jeuk/lidtekens te veroorzaken heb ik deze bult met rust gelaten maar hij is nu helemaal paars geworden en ziet er erg lelijk uit! Hij is 3 dagen geleden geprikt en hoewel het heel langzaam minder vurig wordt lijkt het mij dus of hij allergisch is!

Herkennen jullie dit misschien?

Groetjes
Ellen
 
Hallo Ellen.
Dat van die grote muggebulten herken ik wel. Mijn dochtertje krijg die ook als ze gestoken is door een mug. Ben hier mee naar de dokter geweest, maar dit is niet erg, ze reageert wat heftiger op een prik van een mug. Je kan er prikweg van VSM op smeren, dit verzacht de jeuk.
De muggebult op zijn pols zou ik niet weten wat dat is. Zou ik anders toch even mee naar de dokter gaan als je het niet vertrouwd. Vooral omdat de andere bulten er niet zo uit zien. Misschien heeft hij hier in zijn slaap aan gekrapt.
Succes!
 
Hoi Miena,
dank je wel voor je reactie! Ik had al gehoopt dat het 'normaal' zou zijn dat de bulten bij een baby of klein kindje heftiger zouden zijn dan bij een volwassene. Dit haalt mijn idee dat het allergie kan zijn gelukkig helemaal onderuit!

Als het plekje (nou ja.. plekJE? hahahahaha) op zijn pols morgen niet verbeterd is ga ik eventjes langs de ha want dan lijkt het me meer een steekvlieg-achtige plek.

Ondertussen heeft het ventje er niet ontzettend veel last van hoor maar het ziet er niet echt lekker uit voor hem.

grtz
ESL (ellen)
 
hoi
daar hebben myn zoons allebei last van,
muggebeten zo vurig rood en soms zelfs met een geel kopje erop
volgens de arts mocht ik er cremicort op smeren,
bevat  een héél klein beetje cortisone,maar zo onschuldig weinig dat je het veilig kon gebruiken tydens de zwangerschap!dus veilig voor kinderen!
én het helpt perfekt,je smeert het er best zo snel mogelyk op en dan verdwynt het vurige binnen een dag!
groetjes en succes,anne
 
Terug
Bovenaan