Muggenjacht

Oh ik haaaat muggen. Wij wonen heel dicht bij het water en iedereen heeft hier zowat een  vijver in de tuin. ondanks electrische muggenverjagers met citronella-olie zitten er iedere nacht muggen in de slaapkamers. Een horraam  pas niet voor de ramen in onze slaapkamer. Dat zijn van die ramen uit de jaren 30 van de vorige eeuw (en dus aan vervanging toe ), die in het midden scharnieren. Heb ook al plakgaas geprobeerd maar daar is de oppervlakte weer te groot voor.

Suze heeft een klamboe om haar bedje. Eigenlijk vind ik dat een beetje eng. Ze heeft al een keer het gaas met haar voetjes  het bed in  getrokken. Denk dat ik het maar met een paar wasknijpers ga vastzetten.
Afgelopen nacht was ik vergeten de klamboe dicht te doen. Resultaat: 5 muggenbulten op dat lieve kleine snoetje! Heb ook al een paar keer per ongeluk een mug opgesloten in de klamboe
Hebben jullie ook last van muggen? Hoe los je dat op?

Hallo

Ja erg vervelend die muggen
Gelukkig hebben wij in alle slaapkamers wel horren die houden alles wel tegen
Soms zijn er wel een paar verdwaalde muggen boven die mep ik dan dood
Tot nu toe zijn de kids weinig geprikt
En als er bij ons een mug in de slaapkamer zit moeten ze mij altijd hebben denk dat mijn man zijn bloed niet smaakt
Je hebt ook zo,n ding voor in het stopcontact die geluid geeft waar ze een hekel aan hebben maar of dat echt zo is ??
En een klein beetje van dat muggen spul op smeren kan ook goed helpen
Zo,n klamboe werkt ook wel goed alleen inderdaad opletten dat je kindje er niet bij kan
En misschien een bordje op de deur ?

Groetjes en succes
Monique

hoi hoi

wij hebben er ook verschrillelijke last van
in de nacht gewoon wakker leggen omdat je een mug hoor maar niet kan vinden verschrikkelijk
en ze pakken ook altijd jayla
wij hebben nu een klamboe boven haar bedje en ik heb de uiteinde vast geknoopt aan de onderkant van haar bedje

ik had eerste zo een bleuwe lamp gekocht dat ding kosten een vermogen ( was peciaal voor in winkels bij de groothandel gekocht) hij stond een dag werkte ook wel goed maar tooen kwam sammie( onze siameese kat) omde hoek kijken en die heeft hem van me kast geduwt en jawel hij is nu stuk ook doe ik vopor het slapen gaan een citroen kaarts boven branden wat ook kan helepen een stukjecitroen naast het bedje leggen die tip kreeg ik van een oude buurvrouw die er ook last van had toen ze hier nog woonde
 s6 ermee

groetjes mariella

Ook Rowan wordt regelmatig gestoken. Op zich heeft hij er volgens mij, weinig last van.

Er zijn ook speciale muggennetten voor een ledikantje te krijgen. Maar of dat zo'n succes is weet ik niet.

http://www.baby-s.nl/index1.html

Groetjes,

Annemiek

Kreeg een tijdje terug een hele goeie tip: een halve ui op het kamertje neerzetten, houden muggen niet van. En wonder boven wonder het helpt echt!!!!!!!!!!!!!!!!! Onze meiden werden jaja WERDEN ook altijd geprikt

Succes! meiden

Wij hebben horren op maat laten maken voor onze slaapkamers. Het kost een paar centen, maar ik kan ook hysterisch worden van muggen, dus het was me het geld dubbel en dwars waard.
Voor de vakantie hebben we voor Esther zo'n ledikant-ding gekocht zoals op het plaatje hierboven staat. Ben benieuwd hoe dat werkt.

Groetjes,

Eveline

Hier hetzelfde probleem we wonen in ankeveen
ten eerste 5 minuten fietsen ligt een strandje met water dus haha..
En ook veel sloten ..
Eigenlijk beetje boerendorp..
Wij hebben ook z'n net voor het bedje..
hij bleef dus ook niet zitten en met wasknijpers geprobeert vast te zetten..
toen hij dus weer wakker werd had hij een wasknijper in zijn handjes en had hij heel het net naar binnen getrokken..
dus we gaan maar niet meer verder dan citronella oli en geluiddoosjes waar de muggen niet tegen kunnen(*nooit bewezen maar wel voor 2 euro bij de blokker)

groetjes sylvia

Terug
Bovenaan