@muisv

Hoi,

Ik ben van het november forum. Ben nu 35 weken.
Las over nierstenen. Ik heb momenteel ook een niersteen van ongeveer een centimeter. Vier weken geleden ongeveer werd ik opgenomen ivm ele erge pijn tot aan overgeven toe zo zeer deed het. De gynaecologen zeiden ook dat het erger is dan baringspijn toen ze erachter kwamen dat het een niersteen was. Na een week in het ziekenhuis aan de medicatie: buscopan, pethadine, morfine en paracetamol mocht ik naar huis. Pijn was weg. Op de echo was te zien dat hij los was geschoten en hij in mn nier dreef. Twee weken later schoot hij weer vast en werd ik weer meteen opgenomen, wilde ze een dubbele J katheter gaan plaatsen maar ik wiegerde wil geen ingrepe zolang de baby nog in mn buik zit. Want het kon infecties geven en theoretish gezien weeen opwekken. Na weer een week medicatie ben ik sinds gisteren weer thuis. Hopelijk houd ik het nog twee a drie weken vol. Dan gaan ze de baby halen.
Maar als ik eerder pijn krijg gaan ze toch zo'n ding plaatsen. Maar hoop jet uit te houden tot minimaal week 37. Want dan mag hij geboren worden en dan kunnen ze hem operatief verwijderen zeiden ze.
Maar las dat je zei dat herstel lang duurt??
Mij hebben ze verteld dat het zo gebeurd was en dat je vrijwel meteen naar huis kan.
Hebben ze tegen jou gezegd dat herstel lang duurt of heb je dat gelezen? Want heb toch wel mn vraagtekens bij zo'n operatie.

Sterkte! Hopelijk gaat het goed met je!
Sorry voor mn lange verhaal maar vind wel fijn om te weten dat ik niet de enige ben :)

hoi hoi,

bedankt voor je bericht!! Vind het idd ook fijn dat ik niet de enige ben hiermee.. Al gun je het niemand natuurlijk!
Maar tjee.. jij hebt er dus ook zoveel last van zeg!
Wij zitten nu te wachten totdat ik weer pijn krijg, en dan moet ik gelijk naar het ziekenhuis. Wat dan de verdere aanpak is, horen we dan.

Het is idd een helse pijn.
Helaas heb ik dit anderhalf jaar geleden ook gehad, alleen toen met galstenen (is precies dezelfde pijn). Toen hadden ze dus al ontdekt dat ik ook nierstenen heb en toen ook galstenen, maar van de nierstenen had ik toen nog geen last.
Ze hebben toen besloten om mijn hele galblaas eruit te halen. Moest 1 dag blijven en daarna mocht ik naar huis. De ingreep valt best mee, ze zeggen ook dat het herstellen niet zo heel lang duurt..
Nou bij mij wel.. pas na 2 maanden ging het beter en kon ik pas weer het huishouden doen.

Een vriendin van mij is in diezelfde tijd geopereerd aan haar nierstenen,, die zijn dus ook verwijderd.
Nou zij heeft ongeveer net zo lang moeten herstellen als ik, met een helse pijn van de wond.
Zij is toen ook nog 2 keer opgenomen omdat ze pijn bleef houden.

Ik geloof dus niet in het 'sprookje' dat het herstel snel gaat, en het snel weer de oude is allemaal.

Nou krijg ik een tweeling, dus zie het totaal niet zitten om na de bevalling geopereerd te worden.
Ben al zo bang dat het heel zwaar wordt als de kindjes er zijn, en als je dan ook nog geopereerd moet worden.. hoe ga ik het dan allemaal regelen met 2 kleintjes??

Ik wil jou ook heel veel sterkte wensen, hopelijk hou je et nog 2 weekjes vol meid!!
De pijn is echt een hel, al denken veel mensen er veel te makkelijk over en 'je moet je niet zo aanstellen' ggggggrrrr... konden ze die pijn maar eens voor 1 dag voelen!!!!

Liefs!

Ja precies konden sommige het maar even voelen inderdaad.
Het lijkt met straks met een tweeling inderdaad lastig ja. Maar als ik zo hoor dat het hersteld langer kan duren dan ze zeggen ja dan hoeft het voor mij ook niet meteen na de bevalling. Maar aan de andere kant ik durf geen auto meer te rijden en niet alleen de deur uit omdat het ineens komt. Ze zeiden in het ziekenhuis ook dat ik gewoon alles kan en mag doen. Maar zodra ik te veel loop of sta voel ik pijn in mn nier opkomen dus ik doe vrij weinig. Heb medicijnen gekregen voor als ik beginnende pijn krijg maar op de bijsluiter staat dat het niet bij nierstenen werkt en afgeraden word bij zwangeren.
Dus hopelijk heb ik ze niet nodig.
Ze zeiden tegen me dat misschien na de bevalling die steen vanzelf weg gaat omdat de druk van de baarmoeder van de nier af is. Maar lijkt met sterk dat een steen van een centimeter uitgeplast kan worden maar goed :S ik wacht wel af. Maar ga het denk niet na de bevalling doen. Wacht wel even zolang het kan. Eerst lekker van mn ventje genieten straks.

Maar wat leuk zeg een tweeling!!
Al lijkt het me wel zwaar. Maar ze hebben wel altijd elkaar. En kunnen elkaar vermaken straks.

Heel veel sterkte!
Zal af en toe het forum hier in de gaten houden om te zien hoe het gaat :)

Gister weer die erge pijn gehad, dus gebeld en moest meteen komen bij de gynaecoloog.

Hij ging voelen waar de pijn zat, en moest buigen naar links en rechts etc..
Nu blijkt het weer wat anders te zijn.
Het zijn me spieren.. heb dus 'gewoon' flinke rugpijn.
Komt vaak voor met een zwangerschap, alleen zoals hij zei is het bij een tweeling nog 10 keer erger omdat er 2 verdrukkingen in mn buik zitten.
Nu moet ik ervoor naar de fysio, die me gaat masseren en oefeningen gaat geven.
Het kan niet verholpen worden, en zal alleen nog maar erger worden.. dus flink balen!

Nu het volgende grote probleem over de nierstenen:
We hebben de foto's er nog eens bij gepakt van januari 2011 toen ik echo's kreeg van mn galstenen en nierstenen.. hij schrok hier heel erg van.. zelfs de uroloog schrok ervan.

Er zaten toen al heel veel nierstenen, best grote maar daar is toen niets mee gedaan (terwijl ik het nog gevraagd had toen)
Nu blijkt het ziekenhuis dus een fout te hebben gemaakt, want er had toen wel iets moeten gebeuren.
Dat er nu dus iets moet gebeuren is dus duidelijk..
Het ziet er helemaal niet goed uit.
Ik moet nu maandelijks terug komen bij de uroloog en moet urine inleveren.
Mocht ik een blaasontsteking krijgen, moet er direct iets gebeuren, waarschijnlijk een drain.
Mochten ze dit niet gelijk doen, is de kans groot op nierbekkenontsteking..
In het aller ergste geval raak ik mijn nier kwijt .

Vanmorgen hebbe ze weer echo's gemaakt van de nierstenen en volgens mij waren het er echt heel veel. Volgende week donderdag gesprek met de uroloog.

Gelukkig kan dit allemaal nu geen kwaad voor de kleintjes, maar zoals de gyn zei, als ik me niet goed voel, dan voelen de kleintjes zich ook niet goed.
Baal er ontzettend van, en ben boos dat het ziekenhuis zo'n grote fout heeft kunne maken.
Misschien door hun fout, raak ik me nier kwijt..

Hoe is het met jou nu tamara?

Jeetje zeg :S wel een heeeeeele grote fout van het ziekenhuis. Misschien is in jouw geval zo'n drain wel een betere oplossing. Wat balen zeg meid!
En die rug pijn heb ik ook. Zat al heel vroeg in de zwangerschap in de ziekte wet. Kon daardoor al niks meer doen. En ook niks in huis enz. Mn arme vriend doet al maanden alles in huis heb het zo met hem te doen.
Ik heb fysio geprobeerd maar bij mij hielp het niet. Hopelijk bij jou wel. Want met zoveel nierstenen kan je die rugpijn ervast niet nog eens bij hebben!

Ik zou in jouw geval zeker voor zo'n drain gaan, dan is de kans groter dat je je nier behoud denk ik??
Hoe kunnen ze nou zo'n fout maken?
Loop je in een goed ziekenhuis? Zou echt naar een ander ziekenhuis gaan dan waar ze die fout hebben gemaakt. Ik zou dan echt mijn vertrouwen kwijt zijn.
Gelukkig merken de kleintjes niks van de nierstenen hooguit van jou spanningen en stress.
Probeer ondanks alles van de zwangerschap te genieten!

Met mij gaat het wel behalve dat ik aan huis gebonden zit. Gister best een drukke dag gehad, met mij moeder op zoek naar stof om ledikant lakentjes zelf te maken met haar.
Maar savonds meteen last aan de kant van die nier en heb buscopan zetpil gebruikt die ik van het ziekenhuis mee had gekregen. Dus ga me vanaf nu heeel rustig houden. Morgen moet ik naar de gynaecoloog en voor een groei echo. Ben nu 35+4 weken. Dus hopelijk worden we het eens over het inleiden. Het zou sowieso gebeuren vanaf week 38 maar ik hoop toch echt een week of halve week eerder. Lig nachten wakker vanwege de angst dat het terug komt. En hoe langer dat aanhoud hoe minder energie voor de bevalling straks :S
En ook nog stress omdat wegens bezuinigingen in de kinderopvang mn contract niet verlengd worddie per 14 november afloopt. En belde uwv blijkt dat mn baas niet eens mn zwangerschap heeft door gegeven. Terwijl ik al sinds 12 oktober met verlof ben. Maar het uwv regelt het :) krijg via hun verlof en daarna 3 maanden minimaal een uitkering dus kan toch straks wel even genieten van de kleine voor ik op zoek moet naar werk gelukkig. Eind januari moet ik pas verplicht solliciteren.
Heel verhaal weer haha.
Mja we bekijken het maar positief. Nog even en ik heb mijn mannetje in mijn armen dan kan niks of niemand me het geluk nog afnemen ;)

Meid heb het zo met je te doen.!!
Hopelijk komen ze met een goede oplossing zodat je kan gaan genieten en je nier behoud.

Liefs

Terug
Bovenaan