muizeke/espritxx

Hee Femke,

Ik heb maar even een nieuw onderwerp aangemaakt, want ik kon ons oude topic niet zo snel meer vinden! Wat een gedoe dit forum! Dat andere was veel makkelijker...de laatst geplaatste reacties bovenaan zou wel prettig zijn!
Hoe waren jullie kerstdagen?
Wij hebben eerste kerstdag met mn ouders en zusjes en aanhang genoten van een lekker kerstdiner. Iedereen moest een gedeelte maken en het was erg gezellig (ik miste alleen wel de wijn haha) Tweede kerstdag hebben we met mijn hele familie gegourmet! Anne-Sophie vond het helemaal super! Ze was na die twee dagen wel helemala uitgeteld. Was Daantje ook erg moe?
Hoe gaat het trouwens met je? Ben jij je dikke buik nog niet zat? Ik lijk echt veel dikker dan bij Anne-Sophie (al zegt Gerco dat het echt wel meevalt)
De VK heeft me bevolen dat ik rustig aan moet gaan doen! Mijn ijzergehalte is veel te laag (ik zit nu aan de ijzertabletten) en mijn bloeddruk is ook nog een beetje aan de lage kant. Gevolg: De hele dag duizelig!!! maar nog 7 weekjes en dan is het zover....spannend he??
We hebben vandaag de geboortekaartjesboeken gehaald en zowaar al een kaartje uitgezocht! Maak jij deze keer weer zo'n origineel exemplaar? Nu alleen de naam nog!

Liefs Elise

hee Elise,

Ik ben dus ook moe, lage bloeddruk en laag ijzergehalte hahaha wat een toeval he? Zit weer aan de floradix tabletjes. De baby lag bij de laatste controle al met het hoofdje naar beneden, dus dat was wel weer fijn, mijn buik is ook enorm. Ik hoop dat ik het er deze keer ook zonder striae vanaf breng, maar ik vrees dat het misschien nog wel komt als mn buik zo blijft groeien. Afgelopen twee dagen heb ik alle babywas gewassen en gestreken, en we hebben al een hele kast vol!
Wij hebben ook een relaxte kerst gehad, eerste kerstdag bij mijn ouders gegourmet, Daantje vond het eten niet geweldig maar ze heeft heel veel gespeeld en ze is heel lief geweest. Tweede kerstdag kwamen mn schoonouders eten, toen had ze wel meer honger en heeft ze mooi op haar nieuwe stokke stoel mee aan de tafel gezeten (superfijne stoel trouwens en ze zit er zo lekker hoog op). En gisterenavond heeft ze voor het eerst in het grote bed geslapen, wij dachten van nou dat zal wat worden maar nee hoor, ze ging meteen slapen en vanmorgen om tien voor negen riep ze pas dat ze eruit wou. En nu ligt ze er alweer in zonder mokken, we zijn er heel bij mee, ik had veel meer strubbelingen verwacht.
Wij hebben het kaartje ook al uitgezocht, ik wilde eigenlijk iets maken, maar toen kwamen we een site tegen waarop ze hele gave kaartjes hadden (precies zoiets als wat ik wilde maken) dus toen was de keuze zo gemaakt. Ook de naam hebben we nu echt vaststaan, we zijn er allebei heel erg blij mee. Zijn jullie er ook al uit?

Nog eventjes en dan hebben we ineens 2 kindjes! Ben zo benieuwd hoe dat zal gaan!

Geniet nog even van je vakantie!

Liefs Femke

Hoi Femke,

Een heeeeel gelukkig nieuwjaar gewenst!! Dit wordt weer een bijzonder jaar he?? Hebben jullie een leuke oud en nieuw gehad?
Inmiddels al door alle babywas heen? Leuk he dat strijken van al die minikleertjes...Wij konden ons bijna niet meer voorstellen dat Anne-Sophie die ook allemaal aangehad heeft...Gelukkig had ik de vorige keer veel neutrale dingetjes gekocht dus die kunnen nu weer in de kast. Dus jij hebt al een hele kast vol?! Wauw...krijgen jullie dan toch weer een meisje haha???? Of heb je zoveel blauw aangeschaft?? Onze babykamer is op schoonmaken helemaal klaar. Het behang zit erop en de muren zijn niet roze meer maar creme. Het behang is blauw/groen/oranje/roze-rood gestreept..met daartussen in wit..snap je het nog haha?
Hoeveel dagen moet jij nog werken??? Ik heb mn werkweek voor deze weer erop zitten! Volgende week nog twee dagen en dan heb ik verlof!
Helpen die tabletten bij jou wel?? ik heb nog niet echt het idee dat het werkt...pffff
Wij hebben het kaartje nu definitief besteld en de naam staat ook vast! Ik heb gewonnen haha!!
WIe heeft m bij jullie bedacht??
Zo...ik ga nog eventjes iets doen en dan lekker naar huis..Ligt er bij jullie ook zoveel sneeuw? Wij zitten onderhand ingesneeuwd hier. Een hele klus om veilig van Zeewolde naar Harderwijk te komen (terwijl het normaal maar 15 min. rijden is)
Hoe vindt Daantje de sneeuw trouwens?

Liefs Elise

Ha Elise,

Jullie ook de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar! Onze oud en nieuw was vrij rustig, we zijn bij mijn ouders geweest, een van mn broertjes was er ook en mijn peetoom en peettante waren er. Het was echt heel gezellig (en alcoholvrij ;-) Ja onze babykast zit echt al behoorlijk vol, Ronald grapte al van zullen we op het kaartje laten zetten, cadeautip: geen kleertjes! Maar het meeste wat we hebben is toch maatje 50/56, toch het leukste om aan te schaffen vind ik zelf, maar ik had niet zo goed in de gaten dat al die kleine dingetjes samen alweer zo'n berg waren geworden inmiddels. Ik moet na vandaag nog 6 dagen werken, nog 2 weekjes dus, zou eigenlijk na vandaag ook al verlof mogen nemen. Maar ik vind het echt leuker om straks als de baby er is langer thuis te zijn. Aan de andere kant zou het wel heel lekker zijn om al thuis te kunnen blijven. Ik merk weinig van de tabletjes trouwens. Ik ga dinsdag weer op controle, ben benieuwd of mn ijzer dan hoger is.

Bij ons is het ook 'mijn' naam geworden, Ronald moest er in eerste instantie erg aan wennen en twijfelde. Maar ik kwam er telkens weer bij terug... dus zodoende hihihi.

Hier is het ook weer helemaal wit, erg mooi, maar nu vind ik het minder, ben bang om uit te glijden en op die dikke buik terecht te komen. Daantje vindt de sneeuw wel mooi, maar na een kwartiertje buiten is het meestal wel weer genoeg geweest. En Anne-Sophie?

Hoe doen jullie het dit jaar met haar verjaardag trouwens? Ik wil wel iets organiseren, maar de kans is er dat ik dan al aan het bevallen ben. Ik denk dat we iets op de uitnodiging zetten van als mijn broertje of zusje al geboren is dan vieren we het een ander keertje. Een verjaardag vieren met hechtingen enzo lijkt me niet echt leuk. Ben wel al wat cadeautjes aan het inslaan zodat we die vast in huis hebben. Denk dat het de Duplo dierentuin gaat worden, we hebben inmiddels al heel wat 'grotere' speelgoedjes in de kamer staan en om er die nou nog meer bij te zetten... Is het bij jullie ook zo'n speelgoedwinkel?

Nou veel succes met je laatste werkweekje volgende week!!! Wat is het stiekem weer hard gegaan he?

Liefs Femke

Hee Femke,

Zitten jullie ook nog steeds in een witte wereld?
Hier begon de sneeuw vanmiddag eindelijk een beetje te smelten, maar nu vriest het weer volop! Leuk hoor die sneeuw, maar op de fiets enzo vind ik het maar helemaal niets. Gelukkig zit Anne-Sophie nu achterop (dat scheelt en hoop met zo'n dikke buik) Maar het blijft een geglibber...
Mijn laatste werkdag zit erop! Lekker genieten van het verlof!!! Al heb ik nog niet echt tijd om uit te rusten! Volgens mij heb ik weer een rare vorm van nesteldrang! Heb jij dat ook? Ik wil plotseling alle kasten uit gaan mesten en op de meest gekke plekken schoon gaan maken! Gerco laat me maar een beetje gaan, maar volgens mij wordt ie er helemaal dol van! Het is inderdaad weer snel voorbij gegaan zeg! Veel sneller dan met Anne-Sophie! het is ook wel lekker dat het er weer bijna opzit. Ik heb deze keer toch meer last van kwaaltjes enzo..Niet dat ik mag klagen want het kan natuurlijk veel erger!
Hoe was het bij de VK? Was je ijzer inmiddels wat hoger??
Over twee weken mag het bed weer omhoog..joepie!!! kunnen we weer kraken op het zeiltje haha! Vreselijk! Voor je het weet liggen we weer te puffen! Ik heb inmiddels bijna alle enveloppen voor de geboortekaartjes geschreven en het kaartje is besteld...nu maar afwachten tot hummel twee zich aandiend!

Liefs Elise

Ha Elise,

hier is het gelukkig niet meer wit buiten, was het ook wel beu hoor dat geglibber over de stoep met die dikke buik! En jij al lekker aan je verlof begonnen! Hoe gaat het? Flink aan de poets? Ik wil ook nog een aantal kasten en dingen schoon hebben voor straks. Donderdag is mijn laatste werkdag, joepie!!!! Afgelopen zaterdag was ik jarig, ben 30 geworden.... was wel even slilkken haha, maar ik heb het maar mooi gehaald. Ben flink verwend: heb van Daantje lekker j'adore van Dior gekregen en van Ronald twee hele grote vazen bomvol tulpen en een fietsstoel voor achterop, Daantje zit nu nog voorop maar niet lang meer. En verder had ik van mn broertje een nieuwe digitale fotocamera (echt een hele mooie, veel te groot kado zei ik al tegen hem, maar hij vond dat ik het verdiend had, lief he?) En van mn ouders een nieuwe superdeluxe filmcamera, ukkie komt straks dus haarscherp in beeld op alle mogelijke manieren ;-) En verder heel veel leuke dingetjes, ben goed verwend in elk geval. Mijn ijzer kruipt trouwens omhoog, het was nu 6.7 ipv 6.5, maar dat gaat schijnbaar ook niet zo vlug. Ik heb ook meer kwaaltjes hoor, maar dat komt volgens mij omdat je thuis nu veeeeel drukker bent, dingetjes oprapen van de grond, kleine meid aankleden enzo, dat is nu gewoon een stuk onhandiger met die dikke buik. Ojaaaa dat afschuwelijke kraakzeiltje.... wat een ellende vond ik dat! Was er achteraf wel blij mee, want er kwam toch een hele plas vruchtwater bij kijken toen de vk mn vliezen doorprikte. Ben zoooooo benieuwd wat jullie krijgen, en of we weer hetzelfde krijgen hihi. Ik sta ook van onszelf te kijken dat we onze mond nog tegen niemand voorbij gepraat hebben over het geslacht, dat is echt wel heeeeel erg moeilijk aangezien ik graag klets :)

Geniet van je verlof!!!

x Femke

Hee Femke,

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!! Jij bent ook goed verwend zeg! Enne..30 klinkt nog niet zo oud hoor. Gerco is afgelopen zondag 31 geworden..dus wij hebben de feestjes ook weer achter de rug! De volgende is van Anne-Sophie!! Wat vliegt de tijd he? Onze meiden worden alweer twee!!! Wat geven jullie Daantje? Anne-Sophie krijgt van ons een glijbaan, waar je later van alles aan vast kunt bouwen (een huisje enzo) Van mn ouders krijgt ze de dierentuin van duplo...en verder vragen we nog meer duplo en lekker van die doe cadeautjes (altijd goed voor de ontwikkeling)
Ik heb de eerste week van mn verlof erop zitten...Heerlijk om thuis rustig aan te kunnen doen! Niet meer zo heel vroeg opstaan door de wekker! Al ben ik nog druk genoeg hoor..met zo'n kleine hummel erbij ben je toch nog de hele dag in touw. Handig zo'n stoeltje voor achterop! Anne-Sophie zit sinds een paar weken achterop de fiets. Dat fietst een stuk makkelijker met een dikke buik! Al vind ik het wel minder gezellig...Ze roept trouwens steeds dat ik dikke billen heb als we aan het fietsen zijn! heel fijn!
Lastig he om je mond te houden....pfff ik ben echt een kwebbel maar heb me gelukkig nog niet 1 keer versproken...ben ook zoooo benieuwd wat jullie krijgen. Maar het is wel een grote gok om het hier neer te zetten...Ik ben trouwens ook aan het shoppen geslagen. Er hangt ook nog wel wat van Anne-Sophie in de kast, maar toch ook lekker nieuwe kleertjes...De enveloppen zijn geschreven..de babykamer is helemaal klaar..de ziekenhuistas staat klaar..morgen gaat het bed weer omhoog en dan zijn we er weer helemaal klaar voor (inclusief het kraakzeiltje haha) Ik ben wel benieuwd of ik deze keer thuis ga bevallen. Ach en anders zijn we zo weer in het ziekenhuis!!
Ga jij Daantje wegbrengen als je gaat bevallen? Of zou je haar s nachts gewoon thuishouden? Anne-Sophie gaat naar mijn ouders. Ik zie het al helemaal gebeuren dat ze halverwege wakker wordt!
Spannend weer he??? Nog drie weken en dan is het hier al zover...of als ik pech heb nog 5! Wanneer ben jij ook alweer uitgerekend??
Wat een gezoek trouwens op dit forum he? Voordat ik de goede pagina gevonden had pffff
Nou...ik ga nog even lekker poetsen! haha! Bijna het hele huis is schoon...Gerco wordt er helemaal gek van!

Liefs Elise

Ha Elise,

Fijn he verlof? Ik moet trouwens nog een extra controle bij de gyn, we hadden maandag liggingsecho en toen bleek dat ik 1 mm (!!!) teveel vruchtwater had en daarom is het hier protocol dat je dan een keertje extra op controle moet bij de gyn, gelukkig is met de baby alles goed en weet ik verder ook niet echt wat we hiermee moeten maar goed, we zien het maar als een extra keertje naar ukkie kijken.

Hee maar wat lees ik, weet jij het geslacht ook? Omdat je zegt dat je je nog niet een keer versproken hebt??? hihi Hadden jullie je ook niet kunnen beheersen bij de echo?

Ons bed staat ook weer omhoog en jawel het bewuste kraakzeiltje ligt er ook weer op, de tas staat klaar voor het geval dat. Ik ben toch nog een kleurtje aan het schilderen geweest op de babykamer, kon het niet laten. Het is nu wel zo goed als af, nog een nieuw lampenkapje scoren ergens en dan komt het goed. Ik heb trouwens een paar streepjes striae rond mn navel (balen....!) Ik hoop dat het hierbij blijft maar het is net of ik telkens weer een nieuw barstje ontdek. Ik ben de 21ste uitgerekend, maar van mij mag de baby best bij 38 weekjes al komen, voel me nu al zo'n beetje als bij de laatste week zwanger van Daantje, de buik zit echt in de weg en op de fiets kom ik voor geen meter meer vooruit, en ik heb om de haverklap een harde buik (klaag klaag :)

Wij hebben voor Daantje ook de dierentuin van duplo gekocht, van mn broertje krijgt ze ook duplo en van mn ouders waarsch. ook, dat blijft toch goed en ze is er nu bij mijn ouders altijd superlang zoet mee, hoge torens bouwen enzo.

Oow zo grappig trouwens, ik stond gisterenmorgen in mn nakie in de badkamer, rent Daantje naar mijn kast en zoekt ze en trui voor me uit hahaha die moest ik aandoen van dr. Vervolgens trek ik schoon ondergoed aan, roept ze naar me, daadaa iets halen.... ik ben benieuwd, komt ze toch uit de badkamer met een inlegkruisje in dr handjes (hahahaha), ze let wel errug goed op wat mama 's morgens allemaal doet hoor, ik lag in een deuk. Vervolgens brengt ze me mn 'gekke kousen' zoals ze die noemt (steunkousen, joepie wat zie ik er tegenwoordig toch hip uit ;-) en brengt ze mn schoenen, ik vond het zo grappig! Heeft Anne-Sophie ook van die maniertjes? Ik merk goed dat ze echt ouder aan het worden is, ze kan ineens al zoveel en ze onthoudt echt alles. En bijna 2 alweer ja, ik weet nog niet hoe we dat doen dit jaar, is precies een weekje voor mn uitgerekende datum dus kan best dat de baby er dan al is, of niet... ik hoop allemaal dat ukkie ook een paar dagen of iets meer nog te vroeg komt... dus dan kan het ook nog wel eens tegenvallen. Ach we zien het wel!

poets ze nog, ik heb ook nog zoveeeeel wat ik goed schoon wil maken hier. Volgende week maar een keer een dagje voor uittrekken met mn moeder, morgen is Ronald jarig dus dan komt het er niet van vrees ik.

X Femke

Terug
Bovenaan