multi vitamine sap

Hallo,

Weet iemand hoe het zit met multi vitamine drankjes?
Daar zit namelijk extra vitamine A in en volgens mij mag je die als zwangere maar beperkt hebben.
Op de verpakking van een multi vitamine drank van de Lidl staat dat zwangere vrouwen de aanbevolen dosis niet mogen overschijden. Zodoende heeft het mij aan het denken gezet/.
Ik vind het altijd lekker om te drinken maar ben er nu toch wat voorzichter mee geworden.
Drinken jullie die drankjes wel gewoon?

Groetjes Mama (Ilona) van Rayen en Milan en 28,6 wkn zwanger van wonder nr. 3

Hoi

ik dronk het eerder ook wel redelijk vaak, maar heb uit het boekje van de verloskundige gelezen dat je dat inderdaad beter niet kan drinken, of beperkte hoeveelheid,
het heeft inderdaad te maken met de vitamine A.
verder was mijn vraag nog wel. welk fruit bevat dan zoveel vit A.
want ik eet wel heel veel fruit.
maar goed dat kan ik anders ook nog wel aan de verloskundige vragen.

succes ermee en dan maar over op andere vruchtensappen he

groetjes Gerjanne

Vitamine A zit met name in Lever (produkten) en melk. Daarnaast wordt het toegevoegd aan boter en braadboter.

Het gaat echter met name om de leverprodukten en de vitaminepillen waar een dermate grote hoeveelheid vitamine A inzit dat het de vrucht kan beschadigen.
Daarom zit er geen vitamine A in een voedingssupplement dat speciaal voor zwangere vrouwen wordt gemaakt.

Succes.

gr mama van MD

Hoi

Ook ik drink die sap van de lidl. Heel raar, normaal kijk ik altijd op de verpakking om te kijken wat er in zit. Dit keer niet omdat mijn moeder het mee had genomen...
Ik schrik er wat van, maar volgens mij kan het geen kwaad. Leverprodukten, daar moet je
mee oppassen. Toch drink ik het maar niet meer, vind het ook niet echt lekker, en wil geen risico nemen.

groetjes

Ik dronk ze ook maar toen kwam ik erachter dat het werkelijke calorienbommen zijn! Je wordt er dus DIK van! De gyn. raadde aan om niet teveel fruitsapjes te drinken wegens al die toevoegingen. Ik drink dus voornamelijk water, vers geperste jus en rooibos thee (want daar zit geen caffeine in)

gr.Ing

Terug
Bovenaan