Multivitamine zwangerschap

<p>Hallo,</p><p>heb een vraagje wel multivitamine kun je het beste slikken tijden de zwangerschap en is dit ook nodig ?</p><p> </p>

Ik slik zelf de vitals elke dag mama (advies voedingsdeskundige.) Volgens mij zijn die wat jij hebt ook goed. Zitten verschillende vitamines en foliumzuur in. Zolang ze maar speciaal voor zwangeren zijn

Ik slik de mamavitsmine van kruidvat met omega3. Je hebt t niet echt nodig. Wel nodig is foliumzuur voorafgaand aan de zwangerschap en t 1e trimester om de kans op open ruggetje te verkleinen. Verder eigenlijk niets nodig als je gezond eet. Ik vind t wel een fijn idee, die extra boost vitamine.

Van mijn verloskundige kreeg ik het advies om na 12 weken te stoppen met supplementen met foliumzuur. Dit omdat de verhoogde inname hiervan inmiddels gelinkt is aan de kans op een verkort tongriempje bij je baby. Zij adviseerde om alleen nog vitamine D te blijven slikken. Verdere supplementen heb je in principe sowieso niet nodig, als je verder gezond eet.

Het is ook een beetje zelf uitproberen. In de eerste zwangerschap werd ik misselijk van DA eigen merk zwangerschapsvitamine dus die nam ik pas 's avonds vlak voor het slapen gaan. Bij de tweede kreeg ik last van maagzuur van de Idyl vitamine. In beide zwangerschappen vond ik het wel nodig omdat ik weinig eetlust had en vaak weinig at op een dag.

Ik slik ook elke dag mama van Vitals. Hoogwaardige tabletten. Ik slikte het al een half jaar voor mijn zwangerschap om tekorten aan te vullen.

http://bit.ly/elkedagmama

Terug
Bovenaan