Multivitamine

Kweet eigenlijk niet meer of er ooit al een topic over voorbij gekomen was, maar zit er over te denken om Ivar aan de multivitamines te zetten. Hij blijft slecht fruit eten en toevallig las ik vandaag ergens dat vitamines toch ook erg belangrijk zijn voor prestaties enz.

Aan de andere kant vind ik het onzin, want vroeger hadden ze ook geen pillen en toen zullen er ook kinderen geweest zijn die slecht fruit aten.

Tja, dus wat doen jullie??!

liefs Jenneke

Hoi Jenneke,

Ik was eigenlijk ook nooit zo'n voorstander van multivitamines. Heb ze zelf ook nooit geslikt (ook niet tijdens de zwangerschap) omdat ik er gewoon voor zorg dat ik voldoende groente en fruit eet.
Ook Wieteke eet heel goed groente en fruit, dus ook voor haar geen multivitamines, vond ik.
Totdat we op vakantie waren geweest, ze at daar heel slecht haar warm eten.
Na de vakantie bleek ze allemaal blaasjes in haar mond te hebben (ws aften) en ontstoken tandvlees waarna de huisarts adviseerde om extra vit. B te geven (kwam door een gebrek aan vlees etc.). Sindsdien krijgt Wieteke dus multivitamine. Omdat ze rond de herfst weer wat blaasjes kreeg, willen we doorgaan tot en met de winter. Daarna moet ze wel weer zonder kunnen.
Trouwens als je multivitamine wilt gaan geven, dan zou ik naar de apotheek gaan. In de winkels  zijn bijna alle multivitamines voor kinderen vanaf 3 jaar. Ik heb alleen bij de apotheek  (van het huismerk) multivitamines gevonden voor kinderen vanaf    2 jaar.

Groetjes,
Geeske.  

Hoi Jenneke,
Hier hebben we een klein fruitmonster met een voorliefde voor appels net als zijn vader. Alleen groenten eten vind meneer niet zo nodig, het liefst vist hij alleen het vlees of de vis van zijn bord als we 's avonds warm eten. Om te zorgen dat hij toch zijn vitamines binnenkrijgt, maak ik soms een prakje van zijn eten, zodat er ook groenten mee naar binnen gaan, soms krijgt hij 's middags een bakje met komkommer of worteltjes of zo en  wat ik ook soms doe is hem fruit/groentensap te drinken geven. Van zonnatura heb je Sappa, dat zit ik een glazen fles of in pakjes met kikker erop. Het is een zoetig sapje dat Thom altijd zo opdrinkt en dan heeft hij toch weer de nodige vitamines binnen.
Groetjes Laura

Dean krijgt wel een multivitaminie. Hij moet niets van los fruit hebben. Ik doen het wel door z'n toetje. Nu hij ook naar de psz gaat wou ik 'm toch wat extra's geven. Dus vandaar de multivitamine. Ook krijgt hij wel eens floradix. Ik heb het idee dat z'n weerstand heel goed is. Hij is dit jaar maar 1 x keer ziek/verkouden geweest.

Groetjes,
Nelly.

Een beetje extra hulp kan geen kwaad lijkt me, dus hier krijgen ze wél multivitaminen (van spongebob, die vind Gijs helemaal cool en Sophie vanzelfsprekend dan ook). Ze zijn van Dagravit en gewoon verkrijgbaar bij de drogist, voor kinderen vanaf 2 jaar.

Gijs at op deze leeftijd beter fruit, hij heeft die extra vitamines nooit gehad toen. En nu krijgen ze ze wel allebei.

Groetjes
Susan

Hiya Jenneke!

Max krijgt al een hele tijd fluoride/multivitamine druppels. Het is voornamelijk voor de fluoride, maar voor de goede orde hebben ze er ook een paar vitamientjes ingemikt. Verder vind hij fruit en groente erg lekker dus dat is het probleem niet echt hier. Je hebt hier ook een sap van V8, heet fusion ofzo, het is officieel een groentesap, maar er zit ook erg veel fruit in. En het smaakt naar fruit. Per glas is het 1 groente en 1 fruit portie. (Het advies is om per dag 2 porties van ieder te eten) Ik verdun het wel met water voor Max omdat hij erg slecht tegen zure fruitsoorten kan. Maar als hij 2 verdunde bekertjes van dat sap drinkt krijgt ie toch veel veel vitaminen binnen.
Oh en buiten al deze zeer verantwoorde maatregelen is ie toch verkouden! haha.
En hij heeft ook af en toe last van aften (baasjes in de mond) dat had ik vroeger ook altijd. En volgens mijn tandarts en ook volgens max z'n kinderarts heeft dat eigenlijk niet zoveel met vitaminen tekort te maken.

Ajuus, ilja

Hier behalve de vitamine D geen extra vitamines (uit een potje dus).
Als je voldoende fruit en groenten eet dan krijg je de nodige vitamines wel binnen.
Frui
t eet Julian wel, groenten heeft hij al tijden niet meer gehad. Zou hij ziekjes worden dan vertel ik hem dat hij meer groenten moet eten. Ik wil hem niet leren dan je slecht eten kunt compenseren met pilletjes...Straks wil-ie alleen nog maar snoep en chips eten en zegt hij: doe me maar een pilletje voor de vitamines, hahaha!
Ik zie vitaminenpillen als voedingssupplement, dus een aanvulling in "zware" tijden, dus zwangerschap, extreem veel sporten, oude mensen.

Groetjes,
Ellen mv Julian

Hoi,

Jamie krijgt multivitamine van Optimax. Ik ben deze eigenlijk gaan geven, omdat bij de homeopaat eruit kwam dat Jamie niet tegen davitamon kan. Hij vind ze lekker en eet ook moeilijk fruit en groente. Ik denk ook dat het geen kwaad kan. Hier dus elke ochtend een multivitamine in de vorm van een beertje en Jamie vind ze lekker.

Gr. Natasja mv Jamie

Terug
Bovenaan