Musthaves

O zo verschillend!!
mijn mening: nodig = een bedje en voeding, fles danwel borst, kinderwagen, maxi cosi
overbodig = babynestje, flessenverwarmer, sterilisator, aerosleep matras, en nog veeeeel meer haha waar de babywinkels lekker op inspelen 

Ik zou de checklist van de consumentenbond eens bekijken. Die vond ik erg handig. Ik zou iets meer hydrofieldoeken pakken (niet die hele grote) en ik miste daar plastic lepeltjes op (om vitamine te kunnen geven). Qua rompers zou ik altijd voor korte mouw en overslagrompers gaan. Mocht je toch iets missen... Het meeste kun je vrij snel online bestellen. ;-)

Inderdaad het aankleedkussenhoes om het voedingskussen als babynest. Stukken goedkoper.
Bij de oudste 5 spuugdoekjes nodig gehad, bij de jongste wel 50 haha. Koop inderdaad  niet teveel, je kan altijd bijbestellen.
Onmisbaar hier een tummietub en douchehandschoen. We vinden het badje zo onpraktisch. Die werd pas gebruikt als de kleine zelfstandig kon zitten.

Mijn musthave is een inbakerdoek. Voor dochter (nr2) was een draagdoek essentieel, die woonde in een draagdoek. Voor zoon (nr1) was de draagdoek totaal overbodig. 
Oh, infacol voor de eerste weken. Zou niet werken, maar ik kon niet zonder. 

Mijn mening :

Overbodig: flessenwarmer, voedingskussen. Babynestje. Luiertas. ( gewone rugtas kan ook prima) luieremmer.
Babybadje ( wij hebben groot bad en doen kind met badkussen in badje)

Musthave: waszakje voor de babysokjes. Flessensterilisator. Flessen. Melkpoeder. (Ook als je borstvoeding wilt gaan geven en dat mocht niet lukken) mutsje. Slaapzak.

Het is op zich heel persoonlijk wat je nodig vindt om te hebben.

Terug
Bovenaan