muts af

Hallo,

Sophie is nu 3 maanden en slaapt nog steeds met een mutsje op. Ze vind het niet echt leuk omdat deze steeds voor haar ogen zit als haar hoofdje omdraait. Dan wordt ze wakker en dan huilt ze  net zolang tot we de muts weer god hebben gedaan.

Wanneer kunnen de kleintjes naar bed zonder muts op?

We horen het wel.

Hier hebben we een november 2007 kindje.
Volgens mij had hij met een dag het mutsje al niet meer op.
Toen hij (met kruik natuurlijk) zich fatsoenlijk op temperatuur kon houden mochten we hem aflaten. Als je er niet zeker van bent kun je altijd even op het CB vragen!

Groetjes Saskia

We hebben een november 2007 kindje en volgens mij hadden we met een dag het mutsje al niet meer op. Toen hij zich (met kruik natuurlijk) fatsoenlijk warm kon houden hoefden wij hem niet meer op te doen. Als je twijfelt kun je natuurlijk altijd even navragen op het CB!

Groetjes Saskia

Na de kraamtijd moet een gezond kind zijn temperatuur kunnen houden en binnen geen muts meer op. Vanaf 2 weken oud dus.
Met 3 maanden lijkt me dat dat echt niet meer nodig is. Je hebt zelfs kans dat je zo het regelen van de temperatuur verstoord, dat moet het lijf zelf leren doen.

Ze had de eerste weken problemen om zichzelf warm te houden. Mede omdat ze bijna 4 weken te   vroeg is geboren en net 2 kilo woog.

Maar ze kan zich nu wel goed warm houden zonder kruiken. Kan ze nu lekker naar bed zonder muts op.

Dank jullie wel

groetjes

Mijn kereltje heeft een anderhalve week een muts opgehad, toen kon ie zichzelf goed op tempratuur houden.

Volgens mij moet je niet zo lang een mutsje ophouden, want dan kunnen ze ook niet hun overtollige warmte kwijt...

Terug
Bovenaan