Mutsje

<p> Hallo dames!</p><p>Ik heb maar 'n hele simpele vraag.. Het wordt de aankomende dagen ontzettend mooi weer. Ik wandel heel graag dus ga dat dan ook veel doen, is ook goed voor mama haar kilo's ;)! Maar vanaf wanneer hoeft 'n baby geen mutsje meer op of moet dat altijd?! Ze is nu 12 weken oud. Ik ben heel goed in haar warm aankleden, maar te warm is natuurlijk ook niet goed. Groetjes!</p>
 
Tijdens de wintermaanden heb ik mijn zoontje een dikke muts op gedaan. Hij is nu 6 maanden en nu het wat warmer wordt, doe ik hem de fleece-capuchon van de jas op, of zet ik hem een katoenen mutsje op. 
Lastig om te bepalen tot wanneer. Je kunt in haar nekje voelen of ze warm genoeg is, of te warm is. Je kunt het mutsje meenemen, onderweg op doen of juist af doen. Verder denk ik dat als het buiten een graad of 18 is, het niet meer hoeft. Binnen heeft je kindje immers ook geen mutsje meer op. 
 
Ik heb ooit ergens gelezen dat je ze een mutsje op moet zetten zo lang het buiten kouder is dan binnen. 
Ligt er natuurlijk ook wel aan of je kleintje een flinke haardos heeft of niet. Met veel haar heb je minder lang een mutsje nodig denk ik. 
 
Terug
Bovenaan