Muziek


Dag dames,

Ik vroeg me af, wanneer je muziek luistert dan schijnt de baby dit te kunnen horen en er zelfs op te kunnen reageren. Maar als je zelf nou een koptelefoon op hebt en je luistert muziek, hoort de baby dit dan ook?? Misschien een domme vraag maar vroeg het me gewoon af..

Groetjes
 
Hoi Siona,

Vanaf ongeveer week 24 kunnen kindjes in de buik dingen gaan horen, zoals de stofzuiger en stemmen. Muziek is dus ook hoorbaar, toen ik 25 weken zwanger was van mijn dochter(nu 2 jaar) was ik naar een concert en stond ik op een gegeven moment te dicht bij de boxen. De bass was blijkbaar zo hard dat mijn dochter het te luid vond en me duidelijk liet merken dat ze daar niet van gediend was....ik ben toen verder weg gaan staan en ze werd meteen een stuk rustiger.

Of het zo is dat als jij een koptelefoon op hebt je baby dit ook hoort weet ik niet, ik denk dat het geluid daarvoor te zacht is. Wat ik wel deed was liedjes zingen voor de baby, en het grappige was dat ze na de bevalling van diezelfde liedjes altijd heel rustig werd!

Dus ga lekker zingen en muziek luisteren, als jij je ontspannen en lekker erbij voelt merkt je kindje dat zeker!

Goetjes Odette, 15 weken zwanger van de 2e
 
Terug
Bovenaan