Muziek

A

Anoniem

Guest
Draaien jullie al speciaal voor je kleintje muziek? Wij hebben vanaf Lara's geboorte op haar kamertje de cd van Woezel & Pip in de cd-speler zitten; regelmatig zetten we die aan als ze gaat slapen. Ook als we op vakantie gaan of ze ergens anders moet slapen is dit een vertrouwd geluid wat ze meeneemt.
Verder draaien we in de woonkamer eigenlijk gewoon onze eigen muziek, maar we hebben wel kindercd's op voorraad (Elly&Rikkert, Liedjes rond de Bijbel, Hollandse Kinderliedjes).
En afgelopen week op de fiets ben ik begonnen met de oude hollandse kinderliedjes voor haar zingen, omdat ze een beetje begon te jengelen; dat leidde haar leuk af!
Mijn man houdt niet zo van die geijkte kinderkoortjes-sound, daarom vindt hij Woezel & Pip juist zo leuk (ingezongen door Guusje Nederhorst). Hebben jullie nog goeie tips die hierop aansluiten?
Ben erg benieuwd... :)

Hoi Jacoline,

Wij draaien vanaf de geboorte muziek van Raimond Lap...dat zijn hele kalmerende en rustgevende muziek.
Het is eigenlijk een beetje classic...maar dan in een speciaal jasje voor babies/peuters.
Ik had de cd gekregen van mijn zus die het draaide voor mijn nichtje...en ik vond het heel mooi...toen ben ik eens op internet gaan kijken...blijkt die man wereldwijd bekent te zijn met tig cd's!
Heb gelijk bijna al zijn cd's gedownload...en Elise geniet er echt van...echt een aanrader!

Groetjes Linda

Hoi,

Ik vind de cd van Nijntje (Zing mee  met nijntje) geweldig. Leuke muziek en  lekkere deuntjes. Onze dochter vind het ook geweldig.

gr,
Sabine

Hoi,

Hahaha... ik ben denk ik de exentriekeling hier.....
Tijdens mijn zwangerschap (en ervoor) gingen we regelmatig naar optredens van lokale bands kijken.
En dan 1 in het bijzonder... het is een metal-achtig bandje en B'Elanna is er heeeeeelemaal gek van!! We kennen ze ook persoonlijk, en als de zanger gaat zingen voor haar, kijkt ze helemaal verliefd naar hem!!

Een week of 2 geleden hadden ze een optreden overdag, en zijn we (in de buitenlucht) er naartoe gegaan. Ze vond het helemaal geweldig!!!!

Groetjes Debby mv B'Elanna

Ook hier niet echt kinderliedjes.
Tijdens mijn beide zwangerschappen heb ik veel Metallica geluisterd. En bij beide kinderen merkte ik dat ze rustiger werden bij het luisteren van deze muziek.
Momenteel heeft Chloë echter een heel ander soort nummer wat favoriet is; 'Ik heb een toeter op mijn waterscooter.'
En als grote zus dan ook nog meezingt en springt is het helemaal feest.
Sil

Wij hebben een cd box: Kleintjes Klassiek, met cd's naar stemmingen vertaald, bijv. ik ben boos of ik ben blij enz. Die staan weleens op, maar we hebben ook regelmatig onze eigen muziek op staan, varieerend van REM tot Marco Borsato, óf helemaal geen muziek. Muziekje vind ik okay (Isis ook) tv staat uit, als ze op is,

x Esther

Hier eigenlijk ook bijna nooit een cd opstaan, heb er volgens mij zelfs nog geen! (ow ja, in dat hoteldebotel hotel (of hoe heet dat ding?!?! hahaha) zit er volgens mij wel eentje...)
Wel hebben we wel eens gewoon de radio opstaan en in de auto ALTIJD muziek, kan dan echt niet zonder!
Verder hebben we hier net wel veel de tv aanstaan, is echt een automatisme van mij om dat ding aan te zetten, vaak kijk ik niet eens!
We hebben een paar dvd's voor baby's maar die heb ik pas 1 keer opgezet.

wij hebben bijna de hele dag radio aan staan(had ik ook tijdens de zwangerschap)  en aaron vind dat geweldig,hij beweegt steeds een beetje mee en zwaait met zijn handen,af en toe hebben we een kindercd opstaan met kinderliedjes maar meestal zingen we die zelf,en doen we samen de gebaren,aaron begint dan helemaal te lachen:)

groetjes nienke...trotse moeder van aaron 24-11-226

Terug
Bovenaan