muziek

Leuk weetje. Je kind kan al een tijdje horen. Maar hij kan nu ook al stemmen en melodien herkennen. Uit onderzoek is gebleken dat baby's die in de laatste periode van de zwangerschap steeds hetzelfde melodietje horen, nadat ze geboren zijn van dezelfde melodie heel goed kunnen ontspannen.

Wij hebben een Woezel en Pip speeldoosje voor boven het wiegje te hangen. Deze spelen we iedere avond even af voor mijn buik. Is nu een leuk ritueel. Ik ga lekker ontspannen liggen en doe mijn ademoefeningen van de yoga. En mijn man legt Woezel tegen mijn buik aan. Ben benieuwd of hij er straks ook op reageert als hij is geboren.

hoi mijn zoontje was twee maand te vroeg en ik zong altijd toen hij nog in mijn buik zat een liedje van marco.toen hij net geboren was zong ik dit ook bij de confeuse,ik wou stoppen toen de   verpleegster binnenkwam,maar zij zei dat ik juist door moest gaan want op de monitor was te zien dat hij hier op reageerde.ze hartslag ging omhoog erg mooi vond ik.dus ik vond dit wel een heel duidelijk bewijs dat ze stem en melodie dus echt herkennen.dus ga er vooral mee door ik ben er van overtuigd dat je kindje zich prettig zal voelen en zeker het geluid herkent.veel sucses verder.groetjes patries

ik zie mezelf al liggen met een muziekje...
maar het schijnt wel te werken...

wat mij opgevallen is, is dat de kleine op verschillende manier reageert op verschillende soorten muziek. op een feestje van de carnavalsvereniging had ik een hossend gupje in mijn buik. en nu met die kerstmuziek ligt het rustig te wiebelen in mijn buik. erg grappig!

wat ik me afvraag is: wat doe je als het muziekdoosje stuk gaat? is de baby dan niet zo gewend aan dat muziekje dat het misschien niet meer gaat slapen??

Harde muziek vind ie inderdaad niet prettig. (of wel en staat ie te headbangen)

Het muziekdoosje is van woezel en Pip, dus niet echt een uniek muziekje. Ik ben ook van plan om wat meer te gaan zingen (kinderliedjes). Het schijnt zo te zijn dat de baby mama's stem ook herkent en daar (positief) op reageert.

Mooi verhaal van die couveuse. Dat geeft echt aan dat je kindje je stem herkent en het prettig vind om ernaar te luisteren.

Terug
Bovenaan