Muziekles

Hallo,

Ik hoorde laatst van iemand dat ze haar zoontje van 2 jaar op muziekles had! Hij vond dit echt geweldig en kan zelfs al naar een 'hogere' groep.

Nu blijkt dus dit een muziekgroep is voor kinderen van 1 tot 4 jaar. Ze mogen dan muziek maken met bv tamboerijnen, trommels, fluiten. Ook gaan ze dansen met de kinderen.
Toen ik dit hoorde, had ik direkt zoiets van; wat geweldig! Ik ben namelijk zelf ook vaak met muziek bezig (ik speel gitaar en djembé), en het lijkt me erg leuk om met mijn dochtertje naar muziekles te gaan!

Ik weet niet hoe duur het is en hoe vaak, maar ben benieuwd of er meer moeders/vaders zijn die ook met zulke jonge kindjes op muziekles gaan. Ook meningen van jullie ben ik benieuwd naar. Ik denk zelf dat het heel goed voor de ontwikkeling van een kind is... Plus dat het natuurlijk erg gezellig kan zijn met al die andere kindjes!

Ik hoop een reactie!

Groetjes Fiona (mem van Tanisha, 20 mnd)
 
Hoi,
Ik ga met mijn dochtertje naar "muziek op schoot". Zij zit nu in de dreumesgroep(ze is 17mnd.) van 12 tot 24 mnd. Maar er is ook een groep van 6 tot 12 mnd en een peutergroep. Vind het heel leuk om te zien hoeveel plezier de kindjes hebben.
Bij ons wordt er gestart en geeindigd met dezelfde liedjes.  Daartussen liedjes waarbij gedanst wordt of bewegingen worden gemaakt. Er worden veel voorwerpen gebruikt(bal,belletjes,knuffels) die in het liedje terugkomen. Vaak wordt er nog iets van een CD gedraaid,waarop de meest kindjes spontaan gaan dansen  en speelt de docente ter begeleiding op gitaar. Het is allemaal heel speels maar toch pikken ze er veel van op.
ik dacht dat mijn dochtertje niet alles mee kreeg maar  thuis zong ik "Jan Huigen in de ton" ,en tot mijn verbazing deed ze alle bewegingen mee.
Echt een aanrader, en niet speciaal ter voorbereiding op muziekles.
 
Hoi,
Mijn zoontje is nu 4 1/2 maand oud en wij gaan volgende week beginnen met de cursus "muziek op schoot". Heel veel positieve ervaringen van gehoord, dus ik ben benieuwd!

groetjes
 
Terug
Bovenaan