Muziekmobiel en kruipdeken

<p>Hi, </p><p>Kan iemand me vertellen wat een leuke muziekmobiel is? Lees van sommige dat ze maar heel kort spelen (of doen ze dat allemaal?) en veel andere zijn plastic met allerlei felle kleurtjes. Dat vind ik zelf niet zo mooi maar is het zo dat een baby een stoffen grijze niet zo goed kan zien? En mag je een muziekmobiel slechts gebruiken tot de baby zich overeind kan trekken?  </p><p>Verder zie ik vaak mensen met een mooie kruipdeken (soort heel groot boxkleed voor op de grond, ook leuk voor buiten met mooi weer). Maar die kan ik op internet echt bijna nergens vinden, heet het anders misschien of waar hebben jullie die deken gevonden? </p><p>En eigenlijk vraag ik me ook af (wat ik op internet niet kan vinden) hoe het zit met de maxicosivoetenzak. Begrijp dat deze niet nodig is met het warme weer maar als het kouder is wel handig. Alleen zie ik er waar bij staat “voor drie puntsgordel” maar wat als je isofix hebt dan? Zijn daar speciale voor of maakt het dan niet uit?</p><p>Thnx alvast!! Ben soms nog een beetje zoekende in de babyspullenwereld ☺️</p>

We hebben voor onze dochter een muziekmobiel in de box met groen/grijze stoffen figuurtjes en ze vindt het prachtig! Ze volgde al vroeg met haar ogen. 
Zoek eens op babygym wat dat speelkleed betreft. 
Succes!

Wat betreft de voetenzak: die zou ik pas kopen als het relevant wordt. Dan weet je ook iets beter waar je naar op zoek bent en wat je wil. Wij hebben er nooit 1 gehad, we gebruikten gewoon een dekentje en dat werkte prima!
We hebben zelfs zo'n voetenzak gekregen, maar nooit gebruikt. We vonden het niet zo praktisch.

En de "driepuntsgordel" die bij de voetenzak op internet staat, gaat om de gordel in je maxicosi. Hoe je de maxicosi vervolgens vast zet in de auto heeft niets met de voetenzak te maken :) 

Ik heb een mobiel gemaakt van vilten balletjes en figuurtjes. Zoek eens op diy vilten mobiel! Zelf een draaiend muziekdoosje bij gekocht dan kun je ten minste ook nog je favo melodie uitzoeken ?
Zo heb ik een mooie kleurstelling bij elkaar gezocht die ik zelf mooi vind. Mijn dochter is nu 6 maanden en ze vindt het nog steeds leuk om naar te kijken, of de schaduwen op de muur. Maar ja bij deze zelfgemaakte versie is er ook veel meer om te zien dan een muziekmobiel met maar 6 figuren ofzo.
Ik vind het een aanrader!

Onze zoon vond de muziekmobiel super leuk. Het is verstandig om een muziekmobiel te nemen op batterijen, dan hoef je hem niet steeds op te winden. En met meer dan 1 liedje, anders moet je zelf ook steeds hetzelfde deuntje aanhoren :p

Terug
Bovenaan