muziekmobiel

Ik heb zo'n muziekmobiel(wat boven z'n bed hangt) gekocht en die doe ik dan aan als mijn zoontje gaat slapen, maaaaar hij gaat dan niet slapen, hij gaat er naar liggen kijken! Dus dat schiet niet echt op.. Wat gebruiken jullie als slaap-muziek ding??
 
ik heb zelf niets boven zijn bedje hangen omdat hij daar zeg maar moet rusten (geen prikkels) zijn mobiel hangt in de box en daar kan hij dan heerlijk spelen.
 
Ik gebruik een muziekknuffel. In de knuffel zit een muziekdoosje. Ze houdt de knuffel stevig vast en plukt eraan of brabbelt er nog wat tegenaan.Ook zing ik zelf een liedje...ik ga slapen ik ben moe.......Een aai over de bol en meestal valt ze dan na een tijdje in slaap.
 
Ik heb ook de mobiel boven de box hangen, boven de wieg hangt een muziekbeest wat niet beweegt (en iets minder lawaai maakt)
Heb ook zo'n vast ritueel: knufje geven, muziekje aan, kus van mama en dan slapen...
 
Boven de wieg heb ik ook niets meer hangen, aangezien ik het hemeltje heb weggehaald. Ik gebruik een muziekdoosje. Die heb ik ooit een keer van mijn ouders gekregen. Dus hij komt mij nu mooi van pas. En helpt redelijk. Ze wordt er wel wat rustiger van. Niet altijd natuurlijk, maar ja je moet iets verzinnen. Veel succes.

Karin
 
Boven de wieg heb ik ook niets hangen. Als ik muziek gebruik als 'slaapmiddel' dan zet ik een cd met kindermuziek op, waar ze rustig van wordt. Muziek kan heel slaapverwekkend werken :)
Ik heb wel een klein muziekdingetje bij de wieg, maar dat muziekje is zo kort dan ik het zelden gebruik.
 
Hi,
Ook ik heb nix biven zijn bedje hangen, wij doen zelfs geen muziekje aan voor het slapen. Wel doen we elke avond samen de gordijnen dicht en zing ik (lekker vals haha) een liedje. Persoonlijk denk ik dat ze snel aan muziekjes e.d. wennen en wat dan als je baby een keer ergens anders slaapt en het muziekje is er niet.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan