My house is...

Hoi hoi,

Ik zit net de topic 'chagerijnig' te lezen. O o o wat herkenbaar!
Ik was en ben eigenlijk nog wel een beetje zo. Het liefst zie ik er picobello uit, ziet Efraim er ook pico bello uit, ziet mijn huis er pico bello uit en ben ik ook nog altijd gezellig en aardig en leuk en... nou ja  noem het maar op.
Maar ja, zucht, het is echt een onmogelijk iets.
Pas had ik het daar met mijn schoonzusje over en een dag later stuurde ze een kaartje waar op stond....

My house is clean enough to be healthy,
and dirty enough to be happy!

Ik moet hem regelmatig lezen om niet in enorme poetsbuien te vervallen op momenten dat ik het beter niet kan doen. En zo lukt het me aardig.
Ik denk er maar steeds aan dat mijn kind meer heeft aan een gezellige moeder dan aan een opgeruimd huis wat er piekfijn uit ziet.

Maar...het blijft moeilijk.

Ik wilde het zomaar even meedelen.

Inderdaad een leuke stelling ja! Maar het is echt soms moeilijk om je in te houden he?!
Vorige week met dat mooie weer heb ik mezelf gedwongen om elke dag met de kleine te gaan wandelen en lekker van het mooie weer te genieten samen met haar. Dat is me ook gelukt  maar vanaf zaterdag is het weer zo'n regenweertje en ik begon automatisch weer fanatiek te poetsen en te wassen en te strijken... Ik word gewoon heel onrustig als het voor mijn gevoel niet schoon is..
Maar...je hebt helemaal gelijk! Wat heeft een kind aan een opgeruimd en (soms overdreven) schoon huis en een mama die geen tijd heeft om te knuffelen, spelen en wandelen?? Helemaal niets dus, ik probeer echt lekker te genieten van haar en het huis moet dan maar af en toe wachten!!

oh ja, en dat altijd maar leuk, gezellig en aardig zijn herken ik ook heel erg!! Doodvermoeiend is dat he?!?!!!
Al heb ik dat in mijn zwangerschap wel een beetje afgeleerd..hahaha...toen had ik echt haren op mijn tanden ..zo ben k normaal helemaaaaal niet, maar door al die hormonen was ik voor mijn doen af en toe echt een kreng! En dat probeer ik er een heel klein beetje in te laten, want het is niet goed denk ik om altijd maar leuk en vrolijk en aardig te zijn als je je op die dag eigenlijk helemaal niet zo voelt!

Geweldig om te lezen....hier nog zo'n poetsmiep die de 3 R-en wel heel erg letterlijk neemt RUST, REINHEID en REGELMAAT nou ja laat rust en regelmaat maar weg die middelste probeer ik tegen heug en meug vol te houden. En dat lief en aardig zijn dat  blijft een issue  tuurlijk wil je een gezellige leuke meid zijn die voor iedereen klaar wil staan maar dat gaat nu eenmaal niet altijd iedereen heeft wel eens een off-day of meerdere dat is toch menselijk? Toen ik zwanger was had ik ook wel erg veel  haar op mijn tanden hoor niet normaal meer, kreeg regelmatig mailtjes van collega's Last van je hormonen ofzo? Maar goed de meeste mensen hebben er gelukkig wel begrip voor en iedereen heeft leuke en minder leuke kanten.

Groetjes,

Puk

Terug
Bovenaan