Myoom, vleesboom of endometriose van 4 cm

<p>Hi lieve dames </p><p>Ik had graag advies ontvangen van vrouwen die een vleesboom hebben en die toch zwanger zijn geraakt. Ik ben zelf 26 jaar en mijn VK heeft onlangs aangegeven dat ik een vleesboom heb van 4 cm. Ik heb hiervoor een miskraam gehad op 6weken en 4 dagen. Nu proberen we zwanger te geraken en ik krijg doorheen dit proces steeds negatieve gedachten over mijn vleesboom. Ik heb angst dat mijn vleesboom in de weg gaat staan van een eventuele zwangerschap. </p><p>Heeft er iemand een vleesboom? Zo ja, hoelang heb je erover gedaan om zwanger te geraken.</p><p>Ik weet dat het voor iedereen anders is, maar op dit moment zoek ik positieve ervaringen die mijn donkere gedachten kan verlichten. </p><p> </p><p>Alvast bedankt voor de feedback. <3 </p>

Ja hoor, heb ik ook! Vooral geen zorgen om maken. Als de verloskundige het een afwijkende bevinden had gevonden, had ze je wel doorgestuurd naar de gynaecoloog.
Ik heb ook een vleesboom (de meeste vrouwen hebben dit!) en wist dit ook niet totdat ik voor de 1e keer zwanger was en de 1e echo had. Ik ben inmiddels voor de 3e keer zwanger en 3x snel zwanger geworden.
Als je een vleesboom hebt, wordt in de zwangerschap bijgehouden of deze niet groeit en of er niet nog meer bijkomen. Dit kan negatieve effecten hebben op de bevalling. Maar voor nu vooral geen zorgen maken. Waarschijnlijk hebben onze moeders er ook allemaal 1, maar weten ze dit niet omdat er vroeger geen echo's werden gemaakt ?

Hoi, ik had ook een vleesboom op de meest ongunstige plek denkbaar bij de baarmoedermond. Hij was aan het einde van de zwangerschap 12 cm. Mijn eerste kindje kon daarom niet op normale wijze bevallen, maar kwa zwanger raken heb ik geen probleem mee gehad. De eerste keer zonder condoom was raak. Bij de tweede zat de myoom er nog steeds in het begin was ongeveer 4 cm. Maar gedurende de zwangerschap is hij verdwenen. Toch helaas met keizersnede moeten bevallen, maar daardoor konden ze ook zien dat de myoom echt weg was.

Al met al staan ze volgens mij niet in de weg om zwanger te worden, te zijn of te bevallen.

@lennyvo en @tessa 
Heel erg bedankt om jullie verhaal te delen. Dit geeft me wat meer hoop. Ik ben ondertussen al 6 maanden bezig, hopelijk kan ik binnenkort meedelen dat ik zwanger ben.❤️☺️

Zijn er nog andere dames die hun verhaal willen delen aub. 

Alvast bedankt!?

Hoi ik had geen vleesboom ofzo maar ik had/heb adenomyose. Dat is een verdikking aan de baarmoederhals waar door er veel slijm in zit. Daar door was ben ik elke keer onregelmatig ongesteld. 4 jaar geleden was ik gestopt met de pil. Omdat ik elke keer heftige bloeding had was ik toen door verwijst na de gyno. Daar hadden ze het ontdekt. Als ik zwanger wilde worden moest ik behandeling doen waar ik zwaar op tegen zag. Na 4 jaar uit het niets was ik toch zwanger geworden. Nu heb ik een wondertje van 7 maanden op mij schoot liggen. Ze is echt mij wondertje. Bij jou komt het ook wel goed ❤

@leyla Ak 
Dankjewel voor je verhaal. Wat fijn dat je naar je gevoel hebt geluisterd en toch de natuurlijke weg hebt gekozen. Proficiat met je kleine wonder. ?

Hoi,
Ik heb ook een myoom, op een gunstige plek aan de buitenwand. We moesten wel lang wachten op onze eerste zwangerschap maar het is gelukt. Voor de zwangerschap was het myoom 5-6 cm. Met 7w3d was deze gegroeid naar 10-7 cm. Ik kan hem intussen duidelijk voelen in mijn buik. Binnenkort de termijn echo, afwachten wat er komen gaat. Voor alsnog loop ik gewoon bij de verloskundige. Spannend is het wel.

Terug
Bovenaan