myoom

heeft iemand ervaring met een myoom in haar baarmoeder??? ik heb er namelijk 3, waarvan 1 grote...
ik heb begrepen in het ziekenhuis dat ze het in de gaten houden omdat je evt dan een keizersnede moet, maar dat je er ook helemaal geen last van hoeft te hebben...

de buik- en rugpijn die ik heb schijnt daar echter wel vandaan te komen... (ik ben 8 weken en 5 dagen zwanger, volgens de huidige stand van zaken)

hopelijk kan iemand me meer vertellen...

Angela
 
hoi

een myoom is een vleesboom. door de hormonen groeien ze. zo'n vleesboom kan in de weg liggen voor de baby, zodat je dan een keizersnee moet...
je begrijpt daar kijk ik niet naar uit...

Angela
 
hoi        
ja dat snap ik dat dat niet leuk is, maar hoe heb je dat gemerkt?
(misschien een domme vraag)
of heb je daar geen last van?

vind wel rot voor je dat je dat hebt.
kan de baby dan wel nog goed groeien?
 
Hoi,   Manuela

Ik had in jan.04 een myoom.Via en onderzoek  bij  de Gyn.
Ik verlies veel bloed met de menstruatie, ook had ik soms veel pijn.
In feb. was ik zwanger maar het was  mis gegaan.
In okt. ben ik geopereert. Ik voel me beter.
Je moet niet bang te zijn.

CM
 
Hallo,
Ook ik ben zwanger en heb een myoom. Waarschijnlijk had ik die al voor de zwangerschap omdat ik toen ook al veel buikpijn had maar er is toen n.a.v. een echo niks gevonden. In het begin van mijn zwangerschap had ik ook veel buikpijn en er werd een echo gemaakt waar de myoom op was te zien. Ik heb er één in de baarmoederwand zitten en ben inmiddels bijna 34 weken zwanger. Met de 24 weken heb ik een nacht in het ziekenhuis gelegen voor pijnstilling. Bij mij ging de vleesboom vooral 's nachts opspelen en ik raakte na een aantal nachten oververmoeid. Na de ziekenhuisopname moest ik 50 % gaan werken maar het ging nog niet echt lekker. Bij de 28 weken moest ik stoppen met werken en sinds een week of 4 gaat het eigenlijk heel goed. Doordat ik me rustig houdt heb ik ook veel minder pijn. Een myoom hoeft niet altijd een keizersnede te betekenen. Ik mag namelijk gewoon bevallen want de myoom zit niet in de weg (hij zit links aan de zijkant/bovenin). In het begin is de myoom gegroeid tot zo'n 5 cm maar nu is de groei gestopt. Het leuke is dat ik regelmatig echo's krijg om de myoom in de gaten te houden maar ze doen er eigenlijk verder niks aan.

Ik wens je veel suc6

Groetjes Cornelia
 
Hoi Angela,

Met 13 weken had ik een bloeding, ging naar het ziekenhuis. Daar kwamen ze via de echo erachter dat ik een vleesboom had.
De bloeding had niets te maken met die vleesboom. Verder kreeg ik weinig info over die vleesboom. Ik maakte me wel zorgen, wat als die vleesboom de placenta beschadigd ofzo of de baby minder ruimte heeft.Bij het volgende bezoek had de gyn het echter al over een vleesboompje en hij maakte zich er geen zorgen om, dat stelde me wel een beetje gerust.
Vorige week had ik mijn 20 weken echo, daar was echter geen vleesboom te zien. Waarschijnlijk dus verschrompeld ofzo. Het schijnt dat je na 16 weken zwangerschap een bepaald hormoon aanmaakt, waardoor ze kunnen verschrompellen.
Wel goed van je dat je je vraag hier stelt, ik had dat toen ook gedaan op het augustus-forum. Kreeg toen 1 reactie van iemand met 3 vleesbomen, die mocht zelfs gewoon bij de vk blijven. Dat stelde me ook wel wat gerust.
Positief blijven dus en blijven genieten van je zwangerschap.

Groetjes,
Sandra (uitgerekend 24 aug. '05)
 
Terug
Bovenaan