myrenaspiraal plaatsen

Hallo dames:)

Heeft er iemand ervaring met het plaatsen van spiraal? Ik kijk er erg tegenop om morgen spiraal te plaatsen:(
Heb wel medicatie gekregen die ik vanavond en morgenochtend moet slikken, maar ben er niet gerust op. Ik ben met de eerste bevalling onder narcose gehecht omdat het ondanks de verdoving zo'n pijn deed van binnen, dat ik nu heel erg bang ben voor pijn van binnen bij het plaatsen. Eigenlijk ook erg stom, want ik heb 4bevallingen gedaan zonder pijnbestrijding en 3x gehecht moeten worden. Graag de ervaringen (positief en negatief) gewoon neerzetten;)

Kus marleen

Hoi Marleen,

Ik heb 2x een mirenaspiraal laten plaatsen...
1x door de huisarts laten plaatsen deze is niet goed gegaan..en via een kijkoperatie uit mijn buikwant gehaald (klinkt enger dan het was!!)
2de spiraal is door mijn gyn geplaatst mocht na een maand een extra controle om te zien of mijn lichaam hem nu wel geaccepteerd had en dit was zo. Beide keren geen medicatie ingenomen gewoon laten zetten. Ikzelf vond de pijn wel meevallen.. Al moet ik zeggen dat je niet alleen moet zijn en op de fiets naar huis gaan.. had toen wel last.. Ik ga hem zelf volgende week weer laten plaatsen.. vind het toch een ideaal voorbehoedsmiddel.

Denk dat je het net als je bevalling moet zien, even pijn maar het is maar 1 dagje / paar uurtjes! En bevallen doet vele malen zeerder!!

Dikke X

Hoi Marleen,

Ik heb een paar jaar geleden 1 gehad. Het plaatsen viel mij reuze mee. Ik had alleen 's ochtends 2 paracetamol genomen. Het is maar een paar sec dat het ev en vervelend is, maar een wee is 100x erger! Probeer te ontspannen, des te makkelijker gaat het!
Kan me trouwens heel goed voorstellen dat je nerveus bent hoor. Ik heb ook een beetje een trauma aan mn bevalling overgehouden. Ben ook doodnerveus als ik nu naar de gyn moet en seks vind ik ook nog steeds niet fijn!

Ik hoop dat de myrena je gaat bevallen, ik vond het niet prettig. Ik hield buikpijn, kreeg last van stemmingswisselingen en bleef ongesteld.

S6 morgen!

xxx

Hey Marleen,

Geen ervaring maar wil er ook een laten plaatsen alleen ik durf niet :-(
Dus wil je eigenlijk gewoon succes wensen en ik hoop dat het mee valt!!

Liefs Kim

Ik kreeg ook de keuze huisarts of gyn, maar ik voel me dan iets vertrouwder/veiliger in het zkh, ondanks dat ik echt een hele fijne huisarts heb. Ze zouden hem plaatsen als ik ongesteld zou zijn (deze week zou ik ongesteld moeten zijn) maar helaas ben ik dus niet ongesteld, waardoor ik nog zenuwachtiger ben. Helaas moet ik wel alleen, en met de fiets:( maar het is maar een 15min lopen, dus mocht ik pijn hebben loop ik wel en als ik me niet helemaal goed voel, kan ik nog met taxi/bus terug gaan... Duurt alleen vele malen langer...

X

Hee
ik heb 2weken geleden mirena spiraaltje laten zetten
Valt reuze mee. Voelt alleen een beetje vrreemd.
ik heb wel een paracetamol 1uur van te voren ingenomen gaf de assistente als tip.
van het hele tijd liggen stond ik weer op.
dat viel tegen (was even vn de wereld) maar daarna ging het goed!
succes morgen :)
liefs

Terug
Bovenaan