mysterieuze vlekjes

A

Anoniem

Guest
Ik zei een paar dagen geleden al dat ik wat rode vlekjes op mijn buik had, nou inmiddels zit ie echt helemaal vol en heeft het zich uitgebreid naar mijn onderarmen. Ik heb geen idee wat het is. Het zijn geen bobbeltjes, het zit echt onderhuids en het jeukt niet. Dus eigenlijk heb ik er totaal geen last van maar normaal heb ik dat niet en nu gaat moeders hier toch weer twijfelen, vooral omdat ik de laatste dagen niet lekker geweest ben. Ik wil niet voor elk klein ding de verloskamer bellen en ik voel de baby nog prima, maar ik vind het wel raar. Wat vinden jullie? Komt dit iemand bekend voor misschien?

Hoi,

Klinkt inderdaad wel een beetje eng die vlekjes....Ik ben geen dokter en ik weet ook niet wat het is, maar ik weet wel dat toen ik in het ziekenhuis lag mijn overbuurvrouw op een gegeven moment ook vlekjes kreeg. Zij lag daar toen omdat ze een beginnende zwangerschapsvergiftiging had, ze kreeg ook last van striae en vroeg daar een middeltje voor en daardoor ontdekte ze toen ook die vlekjes op haar buik wat duidelijk geen striae was. De dokter heeft toen toch voor de zekerheid bloed laten prikken en een uurtje later bleek dat haar lever zich niet meer zo functioneerde als het hoorde. Haar witte bloedcellen gingen hard achteruit. Ze had verder niet echt zwangerschapvergiftingsklachten, behalve die hoge bloeddruk en het feit dat ze zich steeds minder lekker voelde...Ze zou toch al ingeleid worden alleen werd dit nu naar eerder verplaatst omdat ze zich nu nog goed voelde..

Ik wil je helemaal geen angsten ofzo opzadelen en de kans is groot dat jij dit niet hebt, maar het is wel mijn ervaring met vlekjes. Ik zou toch voor de zekerheid de vk bellen en bloed laten prikken. Het zekere voor het onzekere nemen maar!

Heel veel sterkte!
Groetjes Hanneke

Ik zit bij de gyn dus als ik iets heb moet ik gelijk de verloskamer bellen, dat heb ik inmiddels ook gedaan. Ik hoef gelukkig niet langs te komen, maar ik moet wel in de gaten houden of het zich niet over de rest van mijn lichaam gaat verspreiden, dan moet ik bellen of als ik koorts krijg of me ziek ga voelen of als ik de baby niet meer goed voel. Dus ik houd het maar in de gaten en dan zien we het wel, maar raar is het wel.

Terug
Bovenaan