Nóg een keer de mexicaanse....ik wilde jullie dit niet onthouden!

Gister heb ik een mail gestuurd naar Roel Coutinho (de man die telkens namens het rivm op tv is). Ik dacht wie niet waagt wie niet wint.......

Ik mailde:
Geachte heer Coutinho,

Door alle verschillende berichtgevingen op internet en in de media ben ik zo brutaal geweest om uw emailadres op te zoeken via www.rivm.nl en mijn dilemma persoonlijk aan u voor te leggen.
Ik hoop dat u de tijd wilt nemen om mijn mail te beantwoorden, maar ik heb er alle begrip voor wanneer u dt niet zou doen, omdat er misschien wel veel meer mensen zijn die u persoonijk mailen.

Ik ben vandaag precies 20 weken zwanger. In de berichtgevingen wordt erg onduidelijk gedaan over de effecten van het vaccin tegen de mexicaanse griep op een ongeboren kindje. Op korte en op lange termijn.
U zult vast begrijpen dat elke zwangere vrouw graag zou willen weten wat deze effecten zijn t.o.v. het kindje. Mijn hele gevoel schreeuwt op het moment 'nee' tegen de inenting en ik weet dat ik niet de enige zwangere vrouw ben die
zich niet laat enten zolang niet duidelijk wordt aangegeven wat de gevolgen zijn op lange en korte termijn op een ongeboren kindje......
We kunnen beter weten wát eventuele nadelen zijn of wát eventuele gevolgen kunnen zijn of dát niemand het weet, want dan kunnen we daarop in elk geval een duidelijke mening baseren. Het is nu allemaal zo 'vaag'.......

Kunt u mij eerlijk vertellen wat de gevolgen van de vaccinatie zijn voor een ongeboren kindje op korte en op lange termijn?? En zou u hier eventueel in de media ook wat aandacht aan kunnen schenken, zodat álle zwangere
vrouwen met dilemma hun mening kunnen baseren op feiten??

Nogmaals: ik hoop dat u de tijd wilt nemen om mijn mail te beantwoorden!

Met vriendelijke groet,

Ik kreeg als antwoord:

als mijn dochter 20 weken zwanger was, zou ik haar aanraden zich te laten vaccineren. Er zijn geen aanwijzingen voor nadelige effecten op het kind en het risico op complicaties door de mex griep is voor zwangeren 5 tot 10 x hoger dan voor anderen
Roel Coutinho

Uhm ja nou ja natuurlijk zou meneer Coutinho dat aanraden. Hij werkt voor het RIVM.

Ik zal je een stukje citeren uit de folder uitgegeven door het ministerie en het RIVM:

Er zijn geen aanwijzingen dat het vaccin schade toebrengt aan het ongeboren kind wanneer de eerste dertien weken voorbij zijn....(en nou komt het).....het vaccin is echter nog niet uitgebreid getest onder zwangeren.

Wel goed dat je gemaild hebt!!

Hoi,

Inderdaad, tuurlijk raad meneer Coutinho het aan
Ik ben vanmorgen bij mijn verloskundige geweest en heb het er met haar overgehad.
Ik merkte dat zij geen voorstander van de vaccinatie is.
Waarom?

Omdat er inderdaad helemaal niet bekend is wat het met je baby doet.
Het is nog een heel nieuw vaccin wat onvoldoende getest is.
Mocht ik de griep krijgen in ernstige vorm dan kan ik altijd aan de antibiotica gaan.
Naar mijn idee verloopt de griep nog altijd mild en tot nu toe heb ik ook nog helemaal geen berichten gelezen dat vrouwen die zwanger zijn eerder zijn bevallen door deze griep.

Voor mij dus geen prik.

Liefs Zonnetje

haha tuurlijk zegt ie dat hij werkt er!!

maar idd zowel in de folders als op de site staat dat ze het nog niet uitgebreid getest hebben onder zwangere dus ik voel me als ik ja zou zegge een proefkonijn van goh nouja laat ze maar zelf de keuze maken en we zien wel wie de verstandigste zijn....

mijn huisarts is van mening dat het met een sisser loopt schijnen nog maar weinig zwangere opgenomen te zijn en degene die opgenomen zijn zijn ter observaie....

mijn huisarts zei ook dat je bij een longontsteking een ab kuur krijg die MAG tijdens de zwangerschap dusja das mijn keuze om het niet te doen

Op aanraden van mijn huisarts heb ik het gister toch laten zetten.
Mijn vk gaf aan dat ik de keuze zelf moest maken, maar neigde wel meer naar wel in laten enten.
Volgens mijn huisarts waren de risico's ook groter als ik hem niet zou laten zetten. De praktijkverpleegkundige zei ook dat vooral moeders die zwanger zijn en nog een klein kindje er hebben lopen dat het daar ook zeker sterk aan wordt geadviseerd om het wel te doen. Ben er nog steeds niet echt een voorstander van, maar ja vond het kiezen tussen 2 kwaden. Nu hopen dat ik voor het beste heb gekozen. Mijn zoontje komt ook in aanmerking voor de prik en die laat ik wel inenten.

Liefs marielle

Ik heb de prik gisteren gehad. Ik vind het risico om de griep met complicaties te krijgen zwaarder wegen.
Als je als hoogzwangere de griep krijgt, is er een grote kans aanwezig dat je ademhalingsproblemen krijgt vanwege het hogere middenrif. Het schijnt dat je dan moeilijk beademd kan worden in het ziekenhuis en dat er dan voor een spoedkeizersnede gekozen kan worden.
Natuurlijk kan het zo zijn dat de griep mild blijft verlopen, maar ik vond deze prik inderdaad ook de minste van 2 kwaden.

Terug
Bovenaan