N

Maak een stickerkaart van bijvoorbeeld 7 vakjes en zeg: Elke ochtend plakken we 1 sticker. Na 7 stickers is de kaart vol en dan gaan we je ledikant opruimen. Jij bent nu al zo groot, je bent al 3 en ledikantjes zijn voor nieuwe baby's. Als we samen je ledikant opgeruimd hebben, krijg je een cadeau (even afspreken wat precies) en dan slaap je in je eigen Grote bed!

Mijn oudste dochter is in oktober 3 geworden. Ze slaapt al vanaf 2 jaar in een peuterbed. Maar dit systeem met de stickerkaart hebben we vorige week gedaan om van de speen af te komen in de nacht.

7 ochtenden plakte ze 1 sticker. Op dag 7 heeft ze zelf de speen in de prullenbak gegooid en mocht ze in de supermarkt een chocolade ei (zo'n kinderding met cadeautje erin) uitkiezen. Zo'n ei krijgt ze normaal nooit. Ze was er vreeeeeeselijk blij mee en keek er al 7 nachten naar uit. De speen ging zonder problemen in de prullenbak terwijl ze er behoorlijk aan verknocht was.

Misschien kun je er iets mee. Kinderen van 3 snappen al heel veel en kun je prima belonen en werken met stickerkaarten.

Met ruim 3 jaar is het toch echt wel tijd om het ledikant weg te doen vind ik... dus tja, een beetje pushen kan geen kwaad. Als je beide bedjes laat staan, gaat je kindje nooit in het grote bed slapen merk ik uit je verhaal.. dus gewoon weg doen dat ledikant (na die duidelijke uitleg van 7 nachten) en dan heeft ie geen keus!
 
Slaapt hij wel op een peuterkussen en met dekbed en zonder slaapzak?

Hier met ruim 2 jaar een peuterkussen gekocht, mn dochter sliep toen ook slecht, maar met kussen direct beter. Ook de slaapzak weg gedaan, daar vind ik ze vanaf 2/2.5 jaar echt veel te groot voor. En ze draaide zichzelf er steeds in vast. Onder een dekbed en met kussen slaapt ze beter!
 
Een hele goede tip bij slaapproblemen: volg snugglesanddreams op instagram. Zij geven heel veel gratis tips (ook op de website) en mocht daar niks tussen zitten, dan is een slaapgids of persoonlijk consult misschien aan te raden.
 
Terug
Bovenaan