Na 1,5 jaar eindelijk zwanger! En dan een miskraam..

<p>Zoals de titel al zegt waren wij na 1,5 jaar proberen eindelijk zwanger! Met 8 weken heb ik een curretage gehad na hevig bloedverlies. Dat is nu 4,5 week geleden.. </p><p>Ik ben nu aan het wachten totdat ik weer ongesteld word en daarna zullen we weer opnieuw starten met proberen. </p><p>Ik ben alleen zo bang dat dit weer lang gaat duren! Zijn er nog andere dames die lang geprobeerd hebben voor hun miskraam? En hoe snel waren jullie daarna weer zwanger? </p>

Wat een verdrietig bericht. Dikke kus voor jou!
Wij waren 10 maanden bezig. Ik heb in november een miskraam gekregen met 5 weken. Vreselijk teleurgesteld en verdrietig. De maand erop was ik direct weer zwanger... in ronde 11 dus. Bijna een jaar bezig geweest! Je bent na een miskraam vermeerderd vruchtbaar en dat klopte bij mij dus. Ben inmiddels bijna 14 weken  :)
Verlies de hoop niet. Het komt echt goed! Je kan dus zwanger raken en bent vruchtbaar. Een miskraam is een teken van je lichaam dat het goed werkt en dus een kindje afstoot waarbij in de aanleg iets is mis gegaan. Je wilt immers wel een gezond kindje! 

Helaas is dit ook voor mij een zeer herkenbaar verhaal Vino. Ongeveer hetzelfde is ons overkomen: anderhalf jaar proberen, eindelijk voor het eerst zwanger en bij een inwendige echo op 6 weken het hartje zien kloppen. Dolblij waren we... twee weken later bij de verloskundige was het geluk alweer over: het bleek dat het vruchtje al bij 6 weken en 3 dagen gestopt was met groeien. Dat noemen ze een 'missed abortion' (als je dus denkt dat je nog steeds zwanger bent terwijl het ondertussen al lang mis is gegaan). Ik wacht nu inmiddels ook alweer een week tot de miskraam op gang zal komen en heb nog steeds dezelfde zwangerschapssymptomen zoals misselijk en moe. Een hele zware en confronterende periode, want mijn werk is het decoreren van babykamers...
Ik kan alleen maar zeggen: laten we elkaar steunen in deze moeilijke tijd en hopelijk kunnen we elkaar in de nabije toekomst toch nog goed nieuws geven!

Terug
Bovenaan