na 1 jaar en 5 maanden, nu nog niet zwanger

A

Anoniem

Guest
Hoi ik ben gre en wij zijn nu al een jaar en 5 maanden bezig om zwanger te raken. Mijn gevoel zegt al dat het niet zonder hulp gaat lukken. Heb net verzekerings premie omhoog gedaan om, als ik uiteindelijk een ivf behandeling moet ondergaan, dit niet zelf hoef te betalen. Ik heb nog geen bevestiging, dus tot die tijd kan ik nog niet naar de huisarts om verdere stappen te ondernemen. Heel frustrerend is dat, ook omdat ik bij de vragenlijst iets in moest vullen over vruchtbaarheids problemen. Ik heb toen gelogen, maar ja je moet toch wat, anders  betalen ze straks niets voor me.  De wereld is niet eerlijk verdeeld. Niemand weet van ons probleem af. Dat maakt het nog moeilijker.
Ben blij dat dit forum er is. Aantal maanden geleden durfde ik mij niet aan te melden, gelukkig heb ik dit nu wel gedaan. Ik ga nu alle stukjes eens even lezen.
Groetjes van Gre

Hoi

Gre,

Moeilijk he, dat wachten. Wij zijn sinds november 2004 'bezig' en in januari zijn we naar de huisarts gegaan. Dat was voor mij een hele opluchting eigenlijk, er viel een soort last van me af... heb nu het idee dat er iets gaat gebeuren. We gaan volgende week voor de 1e keer naar de gyn.

Dan even over je verzekering... als ik het goed heb kan je je  tot 1 maart 2006 bij iedere verzekeraar aanmelden. Verzekeringsmaatschappijen kunnen je tot die datum NIET weigeren.

Als ik jou was zou ik toch vast naar de huisarts gaan, tussen onze afspraak bij de huisarts en de 1e keer naar de gyn zit ook al 3 weken.

En zou het je niet opluchten als je er eens met je moeder of goede vriendin over zou praten? Ik ben erg blij dat ik het destijds tegen mijn moeder heb verteld, ze kan me als dat nodig is even een oppepper geven....

Meid succes met alles, en je weet dat je hier terecht kan om even je verhaal te doen!

Liefs Bloempje

quote: bloempje-777 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-01-2006 21:52:26'));

Hoi Gre,

Moeilijk he, dat wachten. Wij zijn sinds november 2004 'bezig' en in januari zijn we naar de huisarts gegaan. Dat was voor mij een hele opluchting eigenlijk, er viel een soort last van me af... heb nu het idee dat er iets gaat gebeuren. We gaan volgende week voor de 1e keer naar de gyn.

Dan even over je verzekering... als ik het goed heb kan je je  tot 1 maart 2006 bij iedere verzekeraar aanmelden. Verzekeringsmaatschappijen kunnen je tot die datum NIET weigeren.

Als ik jou was zou ik toch vast naar de huisarts gaan, tussen onze afspraak bij de huisarts en de 1e keer naar de gyn zit ook al 3 weken.

En zou het je niet opluchten als je er eens met je moeder of goede vriendin over zou praten? Ik ben erg blij dat ik het destijds tegen mijn moeder heb verteld, ze kan me als dat nodig is even een oppepper geven....

Meid succes met alles, en je weet dat je hier terecht kan om even je verhaal te doen!

Liefs Bloempje
 Hoi bloempje, had niet verwacht dat er nu nog iemand op het forum zit. Bedankt voor je reactie. Ik moet over 2 weken weer ongesteld worden, liever niet natuurlijk. Ik denk dat ik dan maar naar de huisarts ga. Ga niet graag naar de huisarts.
Met m'n moeder heb ik geen contact meer, dus met haar kan ik er niet over praten. Mijn vriend wil liever niet dat we er met iemand over praten, maar ik heb stiekem 4 maanden terug met mijn tante gepraat. Ik heb gevraagd of ze het niemand wil vertellen. Sindsdien heb ik niet meer met haar erover gehad.
Ik heb nl. nog een ander probleem. Ik ben nl. jarenlang misbruikt door mijn vader. Ik ben nooit onderzocht, en dat gaat bij een volgend bezoek aan de huisarts ook gebeuren. de huisarts wilde eerst kijken of ik gewoon zwanger raak en niet direct moest denken dat het misbruik er iets me te maken heeft.  
Mijn moeder heeft de kant van mijn vader gekozen, vandaar dat ik geen contact heb
met haar. Dat maakt het nog moeilijker voor mij.
Liefs gre

Jeetje meid, wat heb jij het moeilijk (gehad) !!!!

Kan begrijpen dat je niet graag naar een arts gaat voor dat soort onderzoeken, doet niemand denk ik. Maar in jouw geval is dat toch anders...

Heel veel sterkte met alles, en als je even je hart wilt luchten : schrijven hoor!!

Kussss

hoi gre
jeetje wat een verhaal zeg maar dat kan je lekker uiten hier
en die onderzoeken ja dat snap ik heel goed waar je bang voor bent
maar ga nu voor de toekomst en wat jij heb meegemaakt ja dat is echt
verschrikkelijk zeg weet eigenlijk niet wat ik daar op moet zeggen
probeer alle moed bij elkaar te verzamelen en dan weet je binnenkort misschien wel waar je aan toe bent hoe hard het misschien is maar als je dan een zwanger bent weet je wel waarvoor je het heb gedaan.ik was vorig jaar okt naar de huisarts gegaan en heb nu wat actie van het ziekenh want vanmiddag krijg ik de uitslag van mn bloed en mn vriend ook en uitslag van me uitstrijkje dus dan zie je dat er wel ff tijdje overheen gaat wij ondergaan binnenkort ivf
mag ik vragen welke verzekering jij zit ik heb nu avero achmea gevonden die met een extra van 15 euro p.m maar dan wel 3x vergoed
het beste meid ik hoor je nog
liefs xx voetbalgek

Hallo Gre,

Wow dat is niet niks. strekte
Als je naar een gynealoog gaat dan kun je dit van te voren aangeven dan doen ze het net even wat rustiger en nemen ze meer tijd voor je om je te onderzoeken.

Ze willen helaas, wel weten wanneer de misbruik heeft plaatsgevonden ( qua jouw leeftijd) en hoelang en of het jaja veilig is gebeurt als je dat weet.

3  tips neem je partner mee en draag makkelijke kleding en als het kan vraag om een vrouw.

nanda

Terug
Bovenaan