na 1 uur al weer wakker

De laatste paar dagen als ik mijn dochter Roos op bed leg, slaapt ze gelijk in, maar wordt ze na 1 uur alweer wakker. Ik krijg haar dan maar moeilijk terug in slaap. Zou het kunnen komen dat ze teveel slaapt? Ze slaapt normaal van 18.30 uur tot 6.30 uur, met de laatste voeding om 22.30 uur (waarvoor we haar moeten wakker maken). En dan van 6.45 tot 10.15. En dan van 12.15 tot 14.00 uur. En dan nog een dutje van 16.00 tot 1700.
Als ze na dat uur weer wakker is, is ze wel steeds huilerig, zelfs als ze bij je op schoot ligt. Het lijkt dan toch wel dat ze heel moe is.

Helga

Hoi Helga,

Ik kan er niet uitkomen of je dochtertje nou snachts of overdag maar 1 uurtje slaapt, maar mijn dochtertje heeft dit overdag wel eens. Tiara slaapt sochtens na de fles nog een uurtje (sinds eergister) en gaat dan smiddags nog ff op bed soms slaapt ze dan 3 uur achter alkaar en soms maar een half uurtje. Als ze wakker word haal ik haar naar beneden en meestal na een beetje spelen in de box valt ze dan vanzelf weer in slaap. Ik laat haar dan gewoon in de box leggen. Ik denk dat het ook zo is dat ze rond deze leeftijd wat minder gaan slapen overdag dan bedoel ik. Als je er snachts last van hebt is het natuurlijk een ander verhaal. Nou in ider geval succes.

Groetjes Nancy

hoi Nancy,

Het is meestal 's middags en 's avonds, 's nachts slaapt ze gewoon door. Na 2 uur in de box, of in het wippertje of op schoot  begint ze  te jengelen. Als ik haar dan op bed  leg,valt ze direct in slaap, maar  begint ze na een uurtje weer te huilen. Als ik haar eruit pak, blijft ze maar jengelen.

Bedankt voor je antwoord, misschien moet ik ook maar proberen haar iets langer wakker te houden.

Groetjes,

Helga  

Hoi Helga,

Je kan ook eens proberen om haar te laten jengelen in haar bedje dit hebben wij ook een paar keer bij Tiara gedaan (savond dan want overdag maakt het mij niet zo veel uit of ze in de box slaapt of in haar bed). Na ongeveer 20 minuten viel ze gewoon weer in slaap en we hebben haar niet meer gehoort en na 2 keer dit te hebben gedaan was het afgelopen. Ik weet dat het heel moeilijk is om je kind te laten huilen maar misschien werk het ik zou zeggen probeer het een keertje.

Groetjes Nancy

Terug
Bovenaan