Na 1 week over op vf.

Hallo, ik ben nieuw hier. Net een week en 3 dagen geleden bevallen van ons eerste kindje (dinsdag 18 april). Ik wilde borstvoeding geven, maar er kwam niet genoeg uit mijn borsten om ons meiske van te laten groeien (ze is (niet gepland) per keizersnee geboren)

Na wikken en wegen (en een aantal tranen) besloten om te genieten van ons kindje en over te gaan op flesvoeding voeding.

Ik kolf nu 1 keer keer per dag om de druk te verlagen en dit gebruik ik ook voor de voeding. Ze drinkt nu 90cc en de aanmaak voeding gaat meestal niet helemaal op, de borstvoeding wel. Ik ben nu bang dat ze straks geen aanmaak meer wil hebben. (Aangezien eerste kindje ben ik een beetje onzeker over alles)

Heeft iemand ervaring met dit en kan mij enigsinds gerust stellen.

Bedankt voor de reacties.

Groetjes Ellen

(Moeder van Seija)
 
Allereerst gefeliciteerd!!

Heb je al een lactatiekundige ingeschakeld? Zo nee, dan zou ik je adviseren dat te doen. Zij weten zoveel en kunnen je goed helpen. Als er al een lactatiekundige bij betrokken is dan zou ik haar je vragen en zorgen voorleggen. Daar zijn ze voor. Ook als je stopt met borstvoeding.

Ook ben ik wel benieuwd naar je beweegredenen om toch te stoppen met de borstvoeding en het verloop van alle gebeurtenissen. Moet een moeilijke beslissing zijn, maar kan soms beter zijn. Wel is bekend dat bij een keizersnede de borstvoeding moeilijker op gang komt. En ik kan me indenken dat dit misschien nog meer is als het een ongeplande keizersnede was.

Neem aan dat je binnenkort zal stoppen met het kolven? Heb je een afbouwschema?

Geen eigen ervaringen nog van deze kant aangezien ik zwanger ben van mijn eerste. Dus sorry daarvoor. En daardoor misschien ook een nog wat nuchtere kijk op alles. Maar is je dochter tevreden na de kunstvoeding en groeit ze? Dan zou ik me niet heel veel zorgen maken als ze telkens een beetje laat staan. Zolang het maar geen grote hoeveelheden zijn lijkt mij.

Hopelijk kan je hier toch wat mee. Sterkte met je herstel en ik hoop dat je gauw zorgeloos je dochter de fles kan geven.

Groetjes Es

 
Hee,

Ik ben op 29 maart bevallen van onze dochter. Ik heb de eerste 2 weken volledig borstvoeding gegeven. Daarna ben ik overgegaan op de fles. Ze krijgt ongeveer 6x per dag 100ml. De eerste week kreeg ze de ene fles borstvoeding en de andere fles kunstvoeding. Ik kolfde zelf niet echt regelmatig waardoor de melk minder werd. Ze krijgt nu alleen nog kunstvoeding, en ik hoef helemaal niet meer te kolven
 
Hee,

Ik ben op 29 maart bevallen van onze dochter. Ik heb de eerste 2 weken volledig borstvoeding gegeven. Daarna ben ik overgegaan op de fles. Ze krijgt ongeveer 6x per dag 100ml. De eerste week kreeg ze de ene fles borstvoeding en de andere fles kunstvoeding. Ik kolfde zelf niet echt regelmatig waardoor de melk minder werd. Ze krijgt nu alleen nog kunstvoeding, en ik hoef helemaal niet meer te kolven
 
De helft wordt niet geplaatst, nog maar een x typen dan.

Maar vertrouw op je eigen moeder gevoel. Als ze na 90ml vol zit is dat prima. Als ze maar genoeg poep en plas luiers per dag heeft is het goed.



Ze heeft al kunstvoeding gedronken, ik denk dat ze dat wel blijft drinken hoor! Zeker als ze honger heeft.

Waarschijnlijk komt het consultatiebureau binnenkort bij je thuis. Dat was bij mij na 2.5 week. Die kun je alles vragen wat je wilt. Dat vond ik toen erg fijn. Bij ons kun je 2x per week op inloopspreekuur komen en je kindje laten wegen, als ze groeit weet je zeker dat ze genoeg binnen krijgt.



Succes ermee! En niet gaan stressen, want dat voelen ze ook aan.

Groetjes
 
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben gestopt met borstvoeding, omdat er te weinig uit mijn borsten kwam en het werd steeds minder in plaats van meer na regelmatig kolven en aanbieden.

Ik zal eens met een lactatiekundige contact opnemen, kijken wat zij kunnen zeggen. Het wegen bij ons is 1x per week op donderdag, dus daar moet ik nog even op wachten.

Het cb is vanochtend geweest en die gaf aan om je gevoel te volgen en meer aan te bieden alleen als ze erom vraagt. Vanaf toen drinkt onze kleine meid steeds minder en na proberen meer te geven komt het er weer uit. Het blijft dus lastig en we gaan kijken wat ze vandaag en vannacht doet en morgen de lactatiekundige bellen.

Nogmaals dank voor de reacties!
 
Terug
Bovenaan