Na 14 maanden toch maar naar huisarts?

<p>Dames, ik moet het even kwijt. Ben t helemaal zat.</p><p>inmiddels 14 maanden bezig na verwijdering mirena. Vrij direct een nette cyclus van 26 dagen. Op een gegeven moment werd de duur 30 dagen of 24, 22, 20... Toen weer 25 (nu gelukkig al paar maanden stabiel)... Dus relatief korte cycli. Volgens huisarts positief, vaak kans...maar ook vaak teleurstelling...</p><p>sinds paar maanden met ovulatietesten in de weer. Vrij laat een eisprong (dag 16 positieve ovulatietest) </p><p>vandaag nod bij cyclus van 25 dagen.</p><p>maandag fel rood bloed (8dpo) maar voelde nog geen menstruatie opkomen...ik in zak en as...gister verder niks...</p><p>vandaag nog steeds niks, vanochtend met early kruidvattest getest...negatief...</p><p>ik weet, geen bloed geeft moed... Maar ben er zo klaar mee...</p><p>volgende week toch maar afspraak met de dokter maken... Of voor vervolgstappen...of hopelijk over paar dagen toch nog positieve test...</p><p>ik moest het even kwijt...zie alleen op tegen de medische molen...</p><p>30, gezond gewicht (partner ook), eten gezond, stress laatste maanden verminderd door minder werken...</p>

Het lijkt of je luteale fase te kort is (fase tussen eisprong en menstruatie). Als je rond je 16e dag een eisprong hebt en dan na 9 dagen al ongesteld wordt, vervalt je gele lichaam te snel. Deze is verantwoordelijk voor de productie van progesteron, dat nodig is voor het onderhoud van de bevruchte eicel. Dit gebeurt er dus uiteindelijk steeds bij jou. Het is volgens mij vrij goed op te lossen door tijdelijk extra progesteron toe te dienen... google maar eens.

@Sanivdg

Er is echt hoop! Wij gingen na 10 maand naar de ha voor een verwijzing naar de fertiliteitskliniek voor ons eerste kindje. Vrijdags een afspraak voor de intake en die dag erop had ik een positieve test! Er hoeft niets aan de hand te zijn. Die arts zei overigens dat ze dat super vaak mee maakte; dat stellen aan de beginfase toch nog spontaan zwanger raken. Kennelijk zorgen (onbewuste) spanningen er toch voor dat het niet wil lukken en ze gaf aan vaak als mensen denken: nu komt het goed, nu worden we geholpen mensen toch opeens zwanger raakten. Ik zeg gewoon doen; wie weet valt die medische molen gewoon mee :)

@Sanivdg

Er is echt hoop! Wij gingen na 10 maand naar de ha voor een verwijzing naar de fertiliteitskliniek voor ons eerste kindje. Vrijdags een afspraak voor de intake en die dag erop had ik een positieve test! Er hoeft niets aan de hand te zijn. Die arts zei overigens dat ze dat super vaak mee maakte; dat stellen aan de beginfase toch nog spontaan zwanger raken. Kennelijk zorgen (onbewuste) spanningen er toch voor dat het niet wil lukken en ze gaf aan vaak als mensen denken: nu komt het goed, nu worden we geholpen mensen toch opeens zwanger raakten. Ik zeg gewoon doen; wie weet valt die medische molen gewoon mee :)

Dankjulliewel Mientjeeee en Mariekemam! Dat zou een logische verklaring zijn Mientjeeee. Daarom is het voor het vervolg denk ook fijn dat ik mn cyclus aardig inzichtelijk heb.
soms heb je weer even een steuntje in de rug nodig!
Ik ga volgende week inderdaad afspraak maken en proberen los te laten. Voor nu, er is ook deze ronde nog een sprankje hoop...

Altijd goed om een afspraak te maken. In het beste geval moet je die weer afzeggen. Misschien nog even een paar dagen wachten. Maar als je eenmaal bij de huisarts bent geweest, duurt het ook nog een paar weken voor je bij de fertiliteits kliniek terecht kan. In die tussentijd kan ook maar zo vanalles gebeuren. En het begint met redelijk simpele testen, semen test bij je partner, en bij jou een echo en bloedtest (voor progesteron en chlamydia). Als daar niks uitkomt kunnen ze vaak niet zoveel doen om de kans te vergroten en mag je bij 2 jaar proberen terug komen. Als er wel wat uitkomt, is het alleen maar mooi dat je het weet. Dan zou je een traject in kunnen, of je geeft eerst de natuur een kans. 

Als je merkt dat je er te onzeker van wordt, gewoon naar de huisarts gaan hoor! 
Mijn ervaring is dat die “medische molen” ontzettend meevalt. Vaak is het ertegenop zien erger dan erheen gaan. De eerste paar tests zijn erg “eenvoudig” en ik vond het erg fijn om toch bevestiging te krijgen dat alles goed was (zo blij mee!!) Als alles goed is dan valt de medische molen daarna ook erg mee.
Kort daarna zijn wij gelukkig “gewoon” zwanger geworden. 
Dus ik zou er gewoon voor gaan! Succes

He Sani,
In een ander topic over ‘na een jaar naar de huisarts’ kletsen Fleur en ik. Wij zitten ook allebei in de beginfase en hebben net de eerste afspraken (huisarts, gyneacoloog) achter de rug. Kom anders ook daar meekletsen. We kunnen je onze ervaringen delen van de beginfase en uiteraard je gevoel.
Groetjes,
Anne

Terug
Bovenaan