Na 2 jaar, eerste gesprek

<p>Hoi allemaal,</p><p>in juni zijn we nu 2 jaar bezig met zwanger worden en helaas zonder succes. Ik ben iets meer dan 5 jaar hormoon- vrij. We vreeën vaak met condoom maar in de niet- vruchtbare dagen zonder. </p><p>Ik heb in nov- dec- 2018 en jan 2019 gezocht naar een eisprong middels testen. Tweemaal gevonden, eenmaal zat ik er een week naast (oeps). Maar het testen beviel me niet, dus ik ben er mee gestopt.</p><p>4 juni hebben we ons eerste gesprek met een fertiliteits-arts in Veldhoven.</p><p>Harstikke spannend maar ik kijk er enorm naar uit! Actie!</p><p>Ik wil er goed voorbereid heen gaan. Aan welke onderwerpen en vragen moet ik denken? Wat is belangrijk om te weten en welke adviezen/tips geven jullie mij mee?</p><p>Mijn mans zaad is goed en ik ben SOA- vrij. Heb een relatief regelmatige cyclus (tussen de 28 á 31 dagen).. dus.. </p><p>Ik zou graag jullie tips and tricks willen!</p><p>Groetjes Daan</p>

Hey Daan, spannend zeg! Ik kan je niet helpen maar lees graag even mee.
Als wij tegen de zomer (nod van eind juli) niet zelf zwanger zijn geworden, worden we ook doorverwezen. Ik ben in juli 2017 gestopt met de prikpil, 4 maanden later had ik weer een menstruatie. Met hier en daar een uitschieter maar over het algemeen more or less regelmatig (26 - 33).
Ook hier was het sperma-onderzoek prima. 1e keer niet zo goed, 2e keer prima. Conclusie: daar zou 't niet aan moeten liggen. 

Oh, super! Ik ga dan even wat dieper in mijn familie duiken.
Ik ga er waarschijnlijk heen terwijl ik ongesteld ben. Nod 1 juni maar ik verlies nu al rozig slijm. Afspraak is 4 juni.
Ik zit bij de MMC in Veldhoven. Iemand ervaring mee?

Verwacht niet teveel de 1e keer. Ik dacht dat ik gelijk een echo zou krijgen en alles. Dat is dus niet zo. Je moet wachten tot je volgende menstruatie en dan gaan ze je cyclus volgen. 
Vraag of er een wachtlijst voor IUI of ivf. Is wel fijn om te weten. 
Verder kan je jezelf verdiepen in hoe je lichaam werkt en wat het nodig heeft elke cyclusfase. Je kan de My Pregnancy Wish app downloaden. Daar staat echt heel veel info over waar je lichaam mee bezig is en wat het nodig heeft. Ook allemaal tips voor de innesteling. Zo hoef je het wiel niet zelf uit te vinden.

Ook op de website Www.mypregnancywish.com staat veel info over bv. een koude baarmoeder (wat vaak 't geval is als er sprake is van onverklaarbare onvruchtbaarheid) en wat je eraan kan doen om dat te verhelpen door middel van kruidentheeen en baarmoedermassage. Ook veel meer bruikbare info om je lichaam zwangerschapsklaar te maken. Zodat wanneer je in een traject komt je lichaam er klaar voor is!

Heel veel succes! 

Bedankt, ik neem je tips mee!
Ik vreesde al dat het waarschijnlijk weer allemaal wachten is. Ik ben nu aan het menstrueren, dus hopelijk laten ze mij niet deze maand helemaal uitzitten voor onderzoeken..
Fingers crossed.

Terug
Bovenaan