na 2 jongens toch voor een 3e gaan?!

hoi meiden,
ik ben moeder van 2 super leuke jongens de een is bijna 2 jaar en de ander is bijna een half jaar. ik ben super gelukkig met ze maar ik had diep in mijn hart ook graag wel een meisje willen krijgen. nu zitten we er over na te denken het toch nog een x te proberen. en dan alle dingen te proberen zodat het een meisje zou worden. ( eisprong testen enzo, chinese kalender) en als het een jongen zou worden  is dat natuurlijk ook helemaal super maar dan zou het bij 3 kinderen blijven. nou vroeg ik me af wat jullie hier van vinden, we twijfelen namelijk wel een beetje.. ik zou het erg graag willen vooral omdat het nu toch een meisje zou kunnen worden. maar is dit niet de verkeerde reden. en word het niet super druk. aan de andere kant we zitten nu midden in het kleine, dus als we dan zouden wachtn tot ze groter zijn heeft dat ook weining nut.

ik hoor jullie meningen graag,, groetjess

Hoi,
Veel mensen zullen het idd niet de goede reden vinden om nog een keer een kindje te willen..
Ik snap wel heel goed dat de wens er is voor een meisje..Maar denk ook dat het stiekum een teleurstelling zal zijn als het blijkt dat het toch weer een jongen is..
Tuurlijk zeg je dat dat niet zo is, maar toch...
Dus ik denk dat je het echt zelf moet beslissen, en moet kijken naar wat het met je doet als het toch een jongen zou zijn..Zou voor het mannetje niet eerlijk zijn....zo voel ik het.
Ik zelf heb twee meiden, van 9 jaar, en 16 mnd, en een zoontje van bijna 6 jaar.
Geweldig dus, maar ook een groot geluk.
Ik zou drie van hetzelfde geen probleem hebben gevonden, maar die vraag was bij ons niet aan de orde.Ze kwamen om en om..
Vind eigenlijk als ik eerlijk ben..dat je mag gaan voor een derde kindje.maar niet voor een bepaald geslacht..al ''snap'' ik het idee erachter wel hoor!!!!
Gr Rina. [mama van 3.]

Beste Britje,

Ik kan me heel goed voorstellen dat je graag een dochtertje wil. Maar dit kan en mag nooit de reden zijn om wel of niet voor een derde kindje te gaan. De kans is weer 50% dat jullie een zoontje krijgen en al die bakerpraatjes over vrijen lang voor de eisprong en de chinese kalender etc zeggen helemaal niets.
Ik heb twee zussen die alleen maar zoontjes hebben (3 en 2) en ken nog wel meer mensen die zelfs 5 zoons hebben en geen dochter! Ik weet dat ook zij graag een dochtertje zouden willen, ik denk dat iedere moeder diep in haar hart een meisje wel leuk zou vinden. Maar hoe teleurgesteld ben je als dit weer een jongen is?
Als jullie dus voor een derde kindje kiezen en zwanger mogen raken dan moet de reden zijn dat jullie graag nog een kindje willen en niet omdat jullie dit keer hopen op een meisje! Tuurlijk je mag wel een voorkeur hebben, kan ik me heel goed voorstellen, maar hoe sterk ben jij als dit weer een jongen is? ik ken vrouwen die hierdoor depressief zijn geraakt of zelf doorgaan tot een zesde kindje! Dit zesde kindje is nu eindelijk een meisje, na vijf jongens hardstikke leuk natuurlijk. Maar de jongens worden nu zo goed als genegeerd en het draait alleen maar om de dochter die ze altijd wilde hebben!
Het is natuurlijk jullie keus, maar denk hier heel goed over na en ga niet uit van een meisje. Er is altijd een kans dat het dit keer wel een meisje is, maar wat is nu belangrijker, het geslacht van het kindje of een gezonde zwangerschap en kindje. Ik weet dat het cliche is, maar lees hier op het forum eens hoeveel meiden er al jaren bezig zijn zwanger te worden van een eerste die het maar niet lukt. Die zullen stinkjaloers zijn op jou twee zoontjes!
Denk dus heel goed na wat de reden is voor een derde kindje en laat dit niet zijn omdat jullie graag een meisje willen, maar graag een derde kindje!
Succes ermee in ieder geval. Je bent zeker niet de enige die er mee zit dat ze nog geen dochter heeft. Ik hoop dat je lotgenoten kunt vinden met wie je hier over kunt praten.

groetjes,

Bolle

Pfffff ja wat zal ik hier eens op zeggen, vind het moeilijk hoor. Kan me voorstellen dat je graag een meisje wilt maar om daarom voor een 3e te gaan. Als dat echt de enige reden is om voor een 3e te gaan zou ik het niet doen. Want wat nou als het toch een jongen is? Dan ben je misschien wel erg teleurgesteld.
Zelf heb ik ook 2 jongens en we willen heel graag een 3e (en mischien een 4e) maar dat is echt omdat we nog een kindje willen en niet persé  een meisje. Al zou ik dat natuurlijk wel leuk vinden . Wij hebben altijd geweten dat we graag 3 of 4 kinderen willen. En eerlijk gezegd lijkt het mij juist heel leuk om allemaal kinderen van hetzelfde geslacht te hebben. Maar ik begrijp wel dat iedereen daar anders in is. Ik hoop dat je me begrijpt en niet boos word om wta ik geschreven hebt. Hopelijk kom je eruit.

groetjes Tara

Je wens voor een meisje kan ik me heel goed voorstellen.

Realiseer je wel dat alle bakerpraatjes niets zeggen!
De chinese kalender slaat in mijn ogen helemaal nergens op. 50% kans dat ze goed zitten, en eerlijk gezegd ken ik meer mensen waar ze er naast zaten dan dat ze gelijk kregen. Ook in mijn geval!

Het is een feit dat vrouwelijke zaadcellen langer leven dan mannelijke zaadcellen. De laatste zijn dan weer sneller. Zaadcellen leven gemiddeld zo'n 48 - 72 uur, waarvan bij de laatste overlevenden meer vrouwelijke zaadcellen zitten dan mannelijke.  Op het moment dat je een positieve ovulatietest hebt, zit je al dusdanig dicht op je eisprong (12-24 uur)  dat de kans op een jongetje statistisch gezien groter is dan op een meisje. Om de kans op een meisje te vergroten zou je dus een cyclus moeten hebben waarin je de klok gelijk kunt zetten als het op je eisprong aankomt, en dan vanaf zo'n 4  dagen voor de eisprong geen sex meer hebben.  Zekerheid krijg je hierin nooit!

Succes met het maken van je beslissing!

hoi meiden heel erg bedankt voor de reactie's en nee natuurlijk ben ik niet boos om wat jullie mening is. ik heb er zelf ook nog eens goed over na gedacht en besloten dat we het gewoon bij onze 2 knulletjes houden. zoiezo de komende 5 jaar. daarna zien we wel weer. ik ben nu ook super gelukkig met mijn gezin dus om het dan allen te proberen voor een meisje is inderdaad niet goed. heel erg bedankt in ieder geval voor jullie reacties en heel veel suc 6 allemaal. xxx

Terug
Bovenaan