Na 2 miskramen

Hallo allemaal,<br />Ik heb even een vraagje…<br />30 december 2019 was ik 10 weken zwanger en toen had ik mijn 1e echo, daar bleek helaas het hartje niet te kloppen en heb ik op 6 januari pillen ingebracht(gekregen van de gyn) en toen het kindje verloren. Daarna nog een echo gehad of het schoon was en ja het was schoon. Op 14 september 2020 weer een positieve test mogen doen en op 18 december helaas weer een miskraam gekregen. Weer vrij snel zwanger en heb op 19 oktober 2020 een positieve test mogen doen. Helemaal blij!!! 3 X scheepsrecht. Dacht ik. Vanochtend ging ik naar werk en ik ga naar de wc en zie ineens giga veel bloed, lijkt op de vorige miskraam… ben nu 4 weken en 6 dagen.<br />Als dit een miskraam is, wat word er voorgesteld om te doen?Ik wil het liefst een soort kijkoperatie, ik weet niet of er iets mis is maar dit is wel echt zo pijnlijk mentaal…. pfff… Weer gebroken ?<br />100% weet ik niet of dit wel of geen miskraam is, als het bloeden zo doorblijft zal het wel zo zijn.<br />September 2020 heb ik mijn bloed waardes laten testen en alles was goed. Bij mijn man ook.<br />Iemand ervaring met de 3e miskraam en hoe ze dit gaan behandelen eventueel? De VK belt mij va vanmiddag ook even om alles te bespreken.<br />

He wat rot zeg! Bloed is niet altijd een miskraam natuurlijk, een echo kan uitsluitsel geven. Al vind ik veel bloed wel een slecht teken.. Ik zou de vk vragen of er nader onderzoek mogelijk is naar de reden van de miskramen, maar er hoeft niet altijd een reden te zijn. Veel sterkte!

Hoi! Na 2 miskramen kwamen wij in aanmerking voor aanvullend onderzoek. Na de 3e miskraam hebben we dit pas gedaan. Door middel van bloedonderzoek hebben ze bij ons beiden getest op chromosoomafwijkingen. De uitslag daarvan duurde 3 maanden. 3 maanden na de laatste miskraam moest ik zelf nog bloed laten prikken op stollingsafwijkingen of teveel eiwitten in het bloed. Bij beiden kwam er niets uit en gaven ze aan dat er verder dan niets te doen was. 
In een eerder gesprek met een gynaecoloog werd aangegeven dat ze ook een (kijk)operatie kunnen doen om te kijken of je eileiders toegankelijk zijn, maar als dat niet zo is wordt je ook niet zwanger dus dat had niet zoveel zin en zou volgens de gynaecoloog ook best ingrijpend zijn. Dat zag ik dan ook nog niet zitten, omdat ik wel zwanger kon worden.
Ik heb na alle miskramen (4) wel een echo gekregen om te kijken of alles goed schoon was en daarbij hebben ze ook gekeken naar eierstokken, baarmoeder etc. maar dat zag er allemaal goed uit. 
In het laatste gesprek met mijn gynaecoloog hebben we besloten dat ik bij een volgende zwangerschap progesteron ga gebruiken tot week 12. Dit zou een miskraam kunnen voorkomen. In Nederland schrijven ze dat alleen niet zo snel voor omdat ze de werking ervan onvoldoende bewezen vinden. Ik ben nu 6 weken en 1 dag zwanger, dus ik ben benieuwd of het deze keer goed gaat. In de tussentijd ben ik ook flink afgevallen dus hopelijk werkt dat ook mee ? 

Hi! Tnx. Ik heb om 14.40 een afspraak bij de gyn. Ben benieuwd. Vind 3 maanden wel lang wachten. Ik word ook idd gewoon zwanger dus ik weet niet....Ik denk gewoon pech, en als je eenmaal een miskraam heb gehad ben je gewoon bang dat het weer fout gaat en die knop moet om als je zwanger bent, probeer niet bang te zijn. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk!!

Ze mogen zo direct van mij gelijk bloed prikken en alles checken.

Bij mij ziet alles er ook mooi uit, 3 X na de miskraam altijd een echo gehad en was allemaal mooi.

Gefeli met je zwangerschap!!!!!! Bijna je 1e echo?

Geniet ervan ?????

Spannend! Succes zometeen (nu haha), hopelijk gaan ze gelijk onderzoeken. 1 tip: ga even na of chromosoomonderzoek vergoedt wordt door je zorgverzekeraar. Anders ben je straks zon €1000 euro lichter per persoon. Meeste zorgverzekeraars vergoeden het wel volgens mij maar tegen mij werd gezegd dat ik het even uit moest zoeken ?
Die 3 maanden wachten is zeker lang. Ik werd ook nog precies na 3 maanden weer zwanger, waardoor ik dus nog 3 maanden extra moest wachten tot ik kon prikken op eiwitten en stolling. Duurde zo lang allemaal!
Ik herken me heel erg in wat je zegt hoor. Het leuke en onbezorgde is er vanaf. Je bent niet meer zo blij met een positieve test als de eerste keer, gewoon door de angst dat het weer mis gaat. Ik hoop dat dat minder wordt naarmate de weken verstrijken. Overmorgen hebben we de eerste echo, kijk er zo naar uit! We zijn nog nooit tot een eerste echo gekomen. Het ging elke keer daarvoor al mis.
Ik ben benieuwd wat de gynaecoloog zegt, laat je het weten?

Hi!!,

Nou baarmoeder is schoon, eierstokken zien er prachtig uit! Nu de chromosoom testen doen idd. Donderdag as bloed geven en binnen 1 maand weet ik het van de bloedstollingen en 2 maanden daarop de chromosoom testen. Ben benieuwd maar wachten rustig af. Kindje is giga welkom dus hoop dat het straks allemaal goed gaat mogen wij weer zwanger worden???

Oooooh spannend de 1e echo!!!!!!
Leuk leuk leuk!!!!
Laat me weten?

Terug
Bovenaan