Na 20min standaard weer wakker

<p>Mijn zoontje is vandaag 7 weken en 2 dagen.</p><p>Overdag slaapt hij nauwelijks. Sowieso kan ik hem echt niet wegleggen. Alleen bij mij op schoot is oké. Toch probeer ik hem na elke luier/fles weg te leggen in zijn nestje op de bank om te oefenen. Nou is het zo dat dit soms wel lukt maar hij standaard na 20min weer begint te huilen. Ik kan er me klok op gelijk zetten. </p><p>Hoe kan dit?!</p><p>Snachts slaapt hij prima in zn eigen bedje bij ons op de kamer. Overdag? Draaaaaaaaama.</p><p>Van alles al geprobeerd. Rust/regelmaat, laten huilen, troosten, inbakeren, niet inbakeren etc etc.</p><p>Maar waaróm die 20min elke keer.</p>

Hoi. Mijn zoontje is precies even oud. Ook hij heeft moeite met slapen overdag. Ik voed hem, verschoon hem. Lekker knuffelen, spelen in de box of op speelkleed, soms nog even beetje borstvoeding als toetje, en dan naar z’n kamertje. Daar beetje wiegen etc om hem in slaap te sussen en dan leg ik hem echt in z’n bedje. Echt even weg van alle impulsen beneden. Verder zet ik white noise geluid aan en inbakeren. Dat helpt wel. Bij gemekker vaak weet even speen er in hand op buik en weer weggaan. Het is een titanenstrijd maar gaat wel steeds beter. Maar ik snap dat het niet zo makkelijk is hoor. Hier gaat het met vallen en opstaan. 

Ik wil het trouwens niet makkelijk laten klinken hoor. Ik heb ook echt huilend gezeten met handen in haar. Er lijkt nu een beetje een omslagpunt te zijn. Hij heeft nog wel moeite in de avonduren. Dan ben ik echt wel van 19:00-21:30 in de weer met hem. Voeden, veel troosten etc. 

ik hoop dat bij jou ook snel het omslagpunt komt 

Hi,jonge baby's zoals de jouwe komen moeilijker in diepe slaap. Bij ons was dit in het begin ook. Wat je kan proberen is naast hem te zitten en als je merkt dat hij na 15 min steeds meer wakker wordt en onrustig wordt proberen hem weer wat in slaap te sussen, aaien, speentje, hand op buik. Zo help je hem misschien wat in een diepere slaap komen. Als dat lukt slaapt ie misschien wel iets langer.
En ik zou ook zoals hierboven gezegd hem op een rustige plek laten slapen. Ik heb veel gehad aan het boek Slaap!

Oja want dat wilde ik eigenlijk zeggen , ik geloof dat er na 20 min een overgang is naar een andere slaapfase... Maar ben geen expert maar dacht dit ergens gelezen te hebben.

Mijn zoontje is zondag 7 weken .hier begonnen met rust en regelmaat  omdat die beneden met mijn andere zoontje te veel prikkels  krijgt.
Ik kan maar 1 ding zeggen blijven volhouden. En blijven troosten .
Ik doe alles her zelfde 
Voeden verschonen voeden knuffelen spelen in de box knuffelen slapen (in Bedje)
Hier moet ik ook regelmatig naar boven om te troosten.  Uiteindelijk als je dit vol blijft houden gaan ze wel slapen . Heb hier zoveel baat bij gehad bij mn 1e Zoontje . Het was toen even een strijd van een paar weken maar uiteindelijk sliep die alle slaapjes in zn bedje 
Ik troost hem liggend en laat hem een kleine 5 minuten huilen. 
Ik hou dit zn anderhalf uur vol . Daarna laat ik hem nog even bij mij slapen tot de volgende fles .

Ik denk dat t niet heel gek is hoor voor baby's van die leeftijd. Het gaat ook vanzelf over.. Toen mijn dochter zo oud was had ze dit ook ik was toen ook ten einde raad omdat ze gewoon echt na een kwartier weer wakker was. Is toen vanzelf over gegaan..komt echt goed 

Terug
Bovenaan